• Debe

Jag har kommit igång med pysslandet inför den stora dagen! Vad tycker ni?

Nu har jag knepat och knåpat och jag nu idéer till inbjudningskort, festprogram och tackkort.
    Jag heter Åsa och min blivande Fredrik och tillsammans så gjorde vi monogrammet som vi ritat dit på festprogrammet och tackkortet. Funderar även på att ha med det i inbjudan. I inbjudan finns ett lila shimmrande papper med infon som vi skrivit ut hemma på skrivarn. OBS! Jag har inte funderat på vad som ska stå i inbjudan, skrev bara på måfå för att se hur det skulle se ut i kortet.
    Jag har även börjat göra servettringar och ljuslyktor. Allt med hjälp av panduros lila dekorväv :)
    Jag kommer även göra egna fyrkantiga kuvert från vanliga c5.
    Vi ska ha ca 60 gäster så jag har MYCKET kvar, haha.
    Gifter mig 14/1, mitt i vintern, så det blir inte så "sommrigt" så jag tror våra färger ska passa. (Lila och även svart, vit, silver och grönt) Jag ska också sy stolsöverdrag till 60 fula bruna stolar och sen ha silvria organzarosetter runt varje stolsrygg. Vi kommer nog ha vit duk med lila eller silvrig löpare och sen murgröna över hela bordet... Hoppas allt ska passa och vara snyggt! Så kom gärna med åsikter om det jag börjat knåpa med.
    Tack!!
  • Svar på tråden Jag har kommit igång med pysslandet inför den stora dagen! Vad tycker ni?
  • Debe

Tack! Ljuset i lyktan blir jättefint. Jag kan verkligen rekomendera panduros dekorväv. Men korten då? Ser dom fjantiga ut? Som om ett dagisbarn gjort dom? Det är min största rädsla! Kom gärna med kritik!

• Debe

Tack för tipset miceme, det blir nog snyggare då ja. Hade nog aldrig kommit på det själv, haha

• Debe

Nä jag byter till hans när vi gifter oss. Det som står i kortet är bara skrivet som test... Men jag skulle nog ändå skriva så, med nya namnet, för när gästerna kommer till festen så heter jag ju så. Fast då fattar väl inte folk vem dom fått inbjudan av, haha

• Debe

Alla papper kommer ifrån panduro. Jag har gjort flera ljuslykuor från syltburkar, honungsburkar, olivburkar m.m. Tror den på bilden är en liten önos syltburk. Tror det blir fint att blanda lite, de ser ju typ likadana ut ändå

• Debe

Jag kan inte citera med mobilen... Nä men det kommer inte stå så i den riktiga inbjudan. Du har så rätt så!

• Debe
    AnnaAK skrev 2011-04-04 19:12:44 följande:
    Jättefint!
    Jag funderar på att göra liknande kort. Vilken storlek är det på korten, cm? vilken storlek på papper hade du i grunden?  har det innre pappret info på båda sidorna? har letat överallt efter mått och sånt på liknande kort men hittar inga.

Tack!

De vikta injudningskorten med sidenband runt har jag gjort av a4 papper. Panduros svarta 10 pack hobby kartong, tror jag.. Jag klippte det fyrkantigt innan jag vek och höll på. Det inre pappret är ett tunnare papper från panduro och där limmade jag fast informationen på varsin sida. Det klippte jag bara så att dett skulle passa i det vikta kortet.

Festprogrammen och tackkorten ska jag göra av panduros fyrkantiga hobby kartong, 5 pack. Vet inte exakt storlek typ 30x30 cm.

• Debe

Tack allihopa! Det var sånt här jag behövde höra. När jag tittar på alla andras kort så känns det som om mina är så fula, haha, dåligt självförtroende bara kanske...

Då ska jag fortsätta med mina kort! Ca 10 gjorda och130 kvar...  :)

Svar på tråden Jag har kommit igång med pysslandet inför den stora dagen! Vad tycker ni?