• Ankis88

Man kan använda sitt gamla namn som mellannamn ändå :O

förlovadflicka skrev 2011-04-04 17:53:03 följande:
    För jag vill egenligen inte ha kvar mitt eget, tycker det är väldigt onödigt med dubbelnamn, jag vill ju heta precis som min man! Och han vill inte heller att jag ska ha två, han tycker sånt är ett tecken på att man inte velat gifta sig egentligen, och han säger att det betyder jättemycket för honom att jag vill ta hans namn :) 
    Och framför allt: Om man registrerar båda namnen så måste man säga dem hela tiden och skriva under med båda, och det orkar jag inte! Haha :P 
    Fast om man har ett mellannamn behöver man väl inte skriva under med det?
    Jag är i och för sig den med minst erfarenhet angående det då jag inte har något mellannamn.

Jag kommer då att ta mitt efternamn till mellannamn och hans som efternamn, så äntligen kommer jag att ha ett mellannamn (mitt efternamn stavas dessutom som ett vanligt svenskt kvinnonamn, passar utmärkt!).

Jag tycker att det blir mysigt att heta det samma som min blivande, men samtidigt tycker jag att det är synd att lämna mitt efternamn, jag är den sista i min familj att heta så. På det här sättet kommer alla tro att det är ett vanligt mellannamn, medan jag vet att det är mitt gamla efternamn

Lite rörigt blev det där... 
Svar på tråden Man kan använda sitt gamla namn som mellannamn ändå :O