Inlägg från: Tinzi |Visa alla inlägg
  • Tinzi

Tips för utomhus vigsel tack!

Vi har beslutat att ha en utomhusvigsel! Den skall vara på en äng nedanför lokalen när festen skall hållas.

Hade ni låtit gäster stå, burit ut stolar (går det på bara ängen eller måste man ha underlag?) Hade ni bara dratt ut alla i en ring ...! Jag vet inte alls hur vi skall göra! Blir ju ett jätte jobb m. stolar, men samtidigt blir det j jobbigt om folk skall stå.

Alla kanske kan uppmanas att ta med sig stolen in i lokalen sen eller blir det fel?

Tar gärna emot tips på hur ni hade gjort :) m. musik, gästerna, dekorationer mm 

• Svar på tråden Tips för utomhus vigsel tack!
  • Tinzi
    sunsey skrev 2011-04-04 20:04:36 följande:
    Det beror på vad för typ av vigsel ni vill ha. Vi ska ha på stranden, borgerligt.
    Jag kan känna att det blir mer ordningssam om gästerna får en stol att sitta på. Dessutom är det mycket skönare att sitt än att stå =) Men del klart blir ju lite konkande med stolarna..
    Ja jo , det är ju det...jag undrar VEM som skall konka, inget hit å göra det dagen innan, och samma dag har ia inte vi tid. Vi skall ha borgerlig också, 65 gäster, 10 min ceremoni ca. En del äldre så stolar vore bra, vet ej hur v skall lösa det praktiskt bara :(
  • Tinzi
    sunsey skrev 2011-04-05 20:44:57 följande:

Finns det inte nån i eran familj/släkt eller vänner som kan hjälpa till? För inspiration gå in på www.projectwedding.com =)

Jo jag får  nog "anlita" min pappa till att rada upp stolar :)
  • Tinzi
    SVEA Weddings och Events skrev 2011-04-16 21:18:09 följande:
    Hejsan Tinzi,
    Jag som planerat en hel del bröllop i mina dagar tycker nog att det är både mer praktiskt och bröllopsaktigt att ha stolar även om ceremonin är utomhus. Jag tycker absolut att du kan be toastmastern att meddela de gäster som kan bära att bära sin egen stol in, sedan finns det säkert några som gärna bär mer än en stol också. Att ha stolar vid ceremonin skapar mer utav en gång fram till vigseln platsen där du som brud kan göra entre. Hur många gäster är det som kommer? Om det bara är några få så är det ju inget problem att stå kanske, men är det många som kommer så är det ju lättare för alla att se om man sitter ner.

Lycka till med planerandet.

Mvh

Maria Honeker
    SVEA Weddings & Events
    maria@sveaweddingsandevents.com">maria@sveaweddingsandevents.com
    Hej! Tack för svaret :) JO vi blir 88 gäster & vill helst ha stolar, men allt beror på vart vigseln blir (ska kika på de nu i dagarna) Dock känns det lite dumt att be gästerna bära sin stolar för ev. blir det en bit att gå...svårt det där! Om inte annat får vi göra en sorts gång genom att ha en matta utlagd där vi skall gå och något annat som enorma filtar /mattor att sitta på, vet ej ännu..
Svar på tråden Tips för utomhus vigsel tack!