Inlägg från: MeahJ |Visa alla inlägg
  • MeahJ

Ris eller fågelfrö? Vad har ni valt?

Humlan66 skrev 2011-04-05 23:10:06 följande:
     Vi har många långväga gäster och vi vill inte att dom ska släpa med sig en massa så vi har korgar i kyrkan med kyrkoprogram, ris OCH bubblor. Det kan bli fint på bild dessutom
    sen är det ju valfritt om gästerna vill kasta elelr inte
    Vi kommer ha precis samma som dig.
    Kyrkan tillåter riskastning, så vi har valt ett sockebaserat ris som smälter när det blir vått och faller isär när man trampar på det.
    Så när gästerna anländer till kyrkan så finns korgar med kyrkprogran och ris.
    Så får gästerna välja själv om de vill kasta Solig
  • MeahJ
    Sebastiána skrev 2011-04-06 10:00:30 följande:
    Det är ju bra, då slipper man städa bort det! En del hamnar ju i håret och i urringningen, blir inte det kletigt om det till exempel regnar eller om man är lite varm?
    Jag har faktiskt inte tänkt på det, men jag tror inte att det kommer att vara något problem.
    awarwen skrev 2011-04-06 10:05:10 följande:
    Hm... sockerbaserat ris. Låter bra. Vad heter det? Var köpte du det?
    Jag köpte riset här;
    www.romance.se/index.aspx&Lang=sweden&PId=1057039&PPC=61291&tagval=&menuIdx=
  • MeahJ
    awarwen skrev 2011-04-06 14:58:36 följande:
    Thanks. Ska in och kolla om inte jag ska köpa det också.
    Gör så Glad
    Sen tyckte jag att pricken över i:et var att riset är hjärtformat!
  • MeahJ
    awarwen skrev 2011-04-06 15:01:20 följande:
    VA? Är det?? Ska kolla direkt. Du är en pärla!
    Tack, alltid roligt att få insperera och hjälpa till i den mån man kan  Solig
  • MeahJ
    BlackWIngedAngel skrev 2011-04-06 15:49:07 följande:
    Sebastiána har en jättebra poäng där. Socker som smälter av regn blir kletigt när det smälter. Jättesmart på marken, men inte lika kul på kläderna om det skulle regna. Där kan vi snacka om saker som kan ställa till ordentliga fläckar! Planerar man att använda socker så bör man nog ha en backup-plan för regn.
    Hehe, dom får väl kasta ovanför vårat paraply om det skulle regna Flört
    Men självklart hoppas vi på solsken Solig
  • MeahJ
    BlackWIngedAngel skrev 2011-04-06 15:57:40 följande:
    Det gör nog alla, men det är ju bra att ni har en plan om så inte skulle bli fallet. :)
    Vår plan är att vi kommer ha ett paraply om det regnar.
    Det är inte hela världen om vädret inte blir det bästa, det viktiga är att vi kommer att få gifta oss  Skrattande
Svar på tråden Ris eller fågelfrö? Vad har ni valt?