Inlägg från: awarwen |Visa alla inlägg
  • awarwen

Ris eller fågelfrö? Vad har ni valt?

Kan inte bestämma mig för vad vi ska välja.
    Ska gästerna kasta ris eller fågelfrön på oss?
    Vad har ni andra valt??

• Svar på tråden Ris eller fågelfrö? Vad har ni valt?
  • awarwen

Vänta lite nu... har läst några inlägg och jag kan ha fattat fel, men... tar gästerna med sig ris själva??
    Jag trodde att det var vi som skulle ordna med ngt gulligt/fint som de kan ta av.
    Såpbubblor har jag ordnat till barnen och ungdomarna som är så gamla att de klarar av det, men jag tänkte på de vuxna gästerna. Hm... men då behöver jag ju inte fundera. Eller... näe, nu blev det snurrigt.

• awarwen
    Sebastiána skrev 2011-04-05 19:42:51 följande:
    Traditionen är sådan att bröllopsgästerna hyllar brudparet och önskar dem välgång genom att kasta ris på dem, ris som de själva tagit med sig... just för att de vill hylla brudparet. För mig känns det totalfel att tala om för gästerna hur de ska hylla oss (såvida inte kyrkan förbjuder riskastning, då måste man ju meddela det)

Man köper väl inte prestenter till sig själv när man fyller år och ber gästerna ta med sig dem till födelsedagsfesten?!
    Haha.. näe det gör man ju inte. Men är det ok att ge barnen såpbubblor då? Eller anses det också tokigt?
  • awarwen

Känns som att alla gör olika, helt enkelt som man vill. Skrattande
    Jag får nog grunna lite till, kanske kolla med mina närmaste vad de tycker.

• awarwen
    Humlan66 skrev 2011-04-05 23:10:06 följande:
     Vi har många långväga gäster och vi vill inte att dom ska släpa med sig en massa så vi har korgar i kyrkan med kyrkoprogram, ris OCH bubblor. Det kan bli fint på bild dessutom
    sen är det ju valfritt om gästerna vill kasta elelr inte
    Känner att det lutar mer och mer åt det som du skriver.
    Vi har gäster från hela Sverige OCH Usa... tullen undrar nog om de drar med sig ris... hahaha...
    Korgar med div innehåll låter jättefint + att de kan välja själva. Good idea! Kyss
  • awarwen
    MeahJ skrev 2011-04-06 09:54:19 följande:
    Vi kommer ha precis samma som dig.
    Kyrkan tillåter riskastning, så vi har valt ett sockebaserat ris som smälter när det blir vått och faller isär när man trampar på det.
    Så när gästerna anländer till kyrkan så finns korgar med kyrkprogran och ris.
    Så får gästerna välja själv om de vill kasta Solig
    Hm... sockerbaserat ris. Låter bra. Vad heter det? Var köpte du det?
  • awarwen
    MeahJ skrev 2011-04-06 14:49:33 följande:
    Jag har faktiskt inte tänkt på det, men jag tror inte att det kommer att vara något problem.
    awarwen skrev 2011-04-06 10:05:10 följande:
    Hm... sockerbaserat ris. Låter bra. Vad heter det? Var köpte du det?
    Jag köpte riset här;
    www.romance.se/index.aspx?type=Product&Lang=s...=
    Thanks. Ska in och kolla om inte jag ska köpa det också.
  • awarwen
    M Berg skrev 2011-04-06 14:51:45 följande:
    Vi har såpbubblor! Jag tycker det är så vackert med ett hav av bubblor i luften! Hoppas bara på bra väder
    Köpte jättesöta såpbubblor till barnen och ungdomarna. Det är vita flaskor som ser ut som brud och brudgum. Det är jättefint med en massa bubblor, håller med dig helt. Skrattande
  • awarwen
    MeahJ skrev 2011-04-06 15:00:16 följande:
    Gör så Glad
    Sen tyckte jag att pricken över i:et var att riset är hjärtformat!
    VA? Är det?? Ska kolla direkt. Du är en pärla!
  • awarwen
    MeahJ skrev 2011-04-06 16:01:02 följande:
    Vår plan är att vi kommer ha ett paraply om det regnar.
    Det är inte hela världen om vädret inte blir det bästa, det viktiga är att vi kommer att få gifta oss  Skrattande
    Håller på du. Vi ska också ha paraply. Men självklart hoppas jag på sol sol sol Solig
  • awarwen
    Sörön10 skrev 2011-04-07 11:16:20 följande:
    Man får nästan starta en myt-tråd tror jag! "Här dödar vi myter"! =)

Vi körde bubblor! Hade traumatiska minnen från mammas bröllop där hon hade fluglarver i håret!
    Näe, det var inte fluglarver, det var ris som fastnat och såg hemskt ut!  
    hahaha... låter varken sexigt, snyggt eller romantiskt med larver i håret Flört
  • awarwen
    Moster Stina skrev 2011-04-07 13:09:56 följande:
    Men fåglar är ju liksom gjorda för att äta korn och ris rått!
    Om de skulle må dåligt av det så vet de inte om det själva!

Avliva den myten NU!
    Yes mam! (ser du att jag står i givakt?) Flört
  • awarwen

Har gift mig en gång tidigare. Vigseln var en katastrof, festen var en katastrof och därmed hela äktenskapet.
    Jag fick inte bestämma någonting överhuvudtaget, inte ens mina underkläder. Dessutom blev jag rejält utskälld av min nyblivna make på festen.
    Det är nog därför jag går igång på alla detaljer som finns. Jag frossar i bröllopsartiklar, planer, mys, roligt, fest, kläder, blommor... ja, allt jag kan komma över. Och jag har skitroligt! Äntligen känns det som att jag ska gifta mig - på riktigt - med en snäll man som bara ler åt mig när jag snurrar runt.
    Jag kräver ingenting, eller jo... att få ha skitkul på den stora dagen. Jag vill skratta från det att jag går upp tills jag går och lägger mig.

• awarwen
    salsa775 skrev 2011-04-08 06:24:38 följande:
    Men usch, vilken tyrann!?
    Fick du bestämma ngt överhuvudtaget?
    Tur att du hittat ngn älskvärd man!
    Tycker som du, att ett bröllop ska vara fint och roligt,
    det gör inget om man har lite roliga inslag i vigseln,
    vi ska tex ha "Oh my god!" (the Moniker) som utgångs-marsch!
    Med andra ord, en dag med mkt kul och skratt! 

Lycka till med ditt bröllop!! 
    Näpp, jag fick inte bestämma ngt alls. Sen kom jag på honom med att vara otrogen och då drog han.
    Mysig kille! Obestämd
    Vad häftigt med Oh my god som utgångslåt. Den är glad och "spruttig" och det är nog lite så man kommer att känna när man äntligen har fått säga ja och andas ut. Skrattande

Lycka till du också!!
Svar på tråden Ris eller fågelfrö? Vad har ni valt?