Inlägg från: TheD |Visa alla inlägg
  • TheD

Ris eller fågelfrö? Vad har ni valt?

Inget av det då vi inte vill att folk ska kasta saker på oss... känns lite fånigt Flört Vi vll inte ödsla tid på att ta bort allt skit.

• TheD
    Chicita skrev 2011-04-05 20:08:05 följande:
    Vi ska inte heller ha nåt sånt. Det är inte tillåtet vid kyrkan pga skadedjursrisken. Men jag vill faktiskt inte ha hela håret fullt med ris och skräp sen heller i och för sig...
    Jag kommer säga tillprästen: "Ni vill inte att det kastas ris eller annat framför/vid kyrkan"

Hehe!
  • TheD
    Chicita skrev 2011-04-05 20:47:56 följande:
    Bra idé *S*

Bestämd röst: Ni vill väl INTE att.... 
    EXAKT!
  • TheD
    Höstbröllop 2011 skrev 2011-04-05 22:51:16 följande:
    Vad jag fått höra skulle puffat ris inte vara farligt om något djur äter det medans vanligt okokt ris skulle svälla i magen på dem. Det verkar som om jag fått fel information då.

Kanske bäst att skita i ris över huvud taget och välja såpbubblor och/eller rosenblad istället då. Var fick man tag i rosenblad?
    Äkta eller i tyg? Vi har köpt rosenblad från myheart.se som vi kommer ha som dekoration i lokalen :)
  • TheD
    BlackWIngedAngel skrev 2011-04-07 21:44:36 följande:
    De får väl fixa precis vad de vill för min del! :) 

Jag tycker inte att det är VÅRAN dag med stora bokstäver. Jag tycker att det är vårt bröllop, men dagen som sådan är ju allas, som är med och delar den med oss.

Vad jag menade med fokuset på "deras dag" är att det är ett ökat fokus på att dagen ska bli perfekt. Brudparet planerar allting så in i minsta detalj att det inte blir något över till gästerna. Och ju högre kraven blir på dagen som sådan, ju högre blir kraven på de som ska delta. Jag menar att när brudparet sträcker sig tunna för att matcha servetterna med skorna och inbjudningskorten så finns det en risk att de blir stingsliga kring andra saker som kanske är viktigare om man ser till helheten.
    nikkihag skrev 2011-04-08 02:25:08 följande:
    Bra skrivet :) "Ursäkta men ni får inte kasta dittan o dattan på oss, för VI har planerat allt så det ska bli så PERFEKT"
    Jag föredrar att det blir perfekt då jag inte gillar överraskningar Glad
  • TheD
    Vingilot skrev 2011-04-12 20:48:26 följande:
    Har funderat på det men inte kommit på nåt sätt som känns bra. Vill ju inte dra ner stämningen redan i inbjudan. Eller framstå som överkänslig.
    Just nu planerar vi för ett bröllop med bara de allra närmsta inbjudna och då vet alla närvarande om hur det ligger till, men det är ju inte säkert att de tänker att det skulle spela någon roll eftersom det "bara är en tradition". 
    Men tack för tipset, vi får se vad vi kan åstadkomma.
    Har ni ett värdpar/kontaktpar? När ni vet vilka som kommer så skicka ut information ang. det :)
Svar på tråden Ris eller fågelfrö? Vad har ni valt?