Inlägg från: Vingilot |Visa alla inlägg
  • Vingilot

Ris eller fågelfrö? Vad har ni valt?

På alla bröllop jag varit gäst har brudparet sett till att gästerna får rispåsar eller annat som de vill ha kastat på sig. Ingen har tagit med sig något eget (så vitt jag kunnat se).

Eftersom riskastningen är en fruktbarhetssymbol och jag inte kan få barn är det viktigt för mig att ge gästerna något annat än ris att kasta, är inne på såpbubblor just nu, om det alls ska kastas något. Skulle helst skippa hela grejen men då finns kanske ändå risken att gästerna plockar fram eget ris och kastar och då är jag rädd att jag står där och blir påmind om allt som aldrig blir i våra liv och blir ledsen just den stund när jag bara vill vara glad.

• Vingilot
    BlackWIngedAngel skrev 2011-04-11 11:32:25 följande:
    Om ni är rädda att folk ska kasta ris så kan det ju vara värt att särskilt undanbe sig detta. I inbjudan kanske eller i kyrkan kanske?
    Har funderat på det men inte kommit på nåt sätt som känns bra. Vill ju inte dra ner stämningen redan i inbjudan. Eller framstå som överkänslig.
    Just nu planerar vi för ett bröllop med bara de allra närmsta inbjudna och då vet alla närvarande om hur det ligger till, men det är ju inte säkert att de tänker att det skulle spela någon roll eftersom det "bara är en tradition". 
    Men tack för tipset, vi får se vad vi kan åstadkomma.
  • Vingilot
    TheD skrev 2011-04-12 20:50:32 följande:
    Har ni ett värdpar/kontaktpar? När ni vet vilka som kommer så skicka ut information ang. det :)
    Nej, det är vi själva som bjuder in.
Svar på tråden Ris eller fågelfrö? Vad har ni valt?