• Jag han

Kan inte bestämma frisyr! Vilken är finast?

Vilken frisyr är finast??

Velar mellan utsläppt lite vågigt hår med volym i, tillsammans med en slöja. (som sitter lägre ner än på bilden)
    Eller en lite slarvig knut/uppsättning i nackan. Inget stramt eller så, utan "stylat slarv". :)

Min klänning är ganska enkel, utan axelband, lite glasstenar på bysten.
    Ett champagne färgat sidenband i midjan med en stor blomma på.

Vad tror ni?
    Vilken typ av frisyr gillar ni bäst?
  • Svar på tråden Kan inte bestämma frisyr! Vilken är finast?
  • Jag han
    moom skrev 2011-04-06 19:41:19 följande:
    Kanske en blandning av dem båda?

Tack snälla!
    Njaaa.. möjligtvis den i mitten, i en "mjukare"  variant. de andra känns för stylade för mig. Är ute efter det enkla. Men tack för hjälpen!
  • Hoppe

Jag tycker den första är jättefin, det är något sådant jag tänker mig också! Jag har också en axelbandslös ganska enkel klänning med stenar på livet och drapering över magen Glad

• EllaBella

Jag funderar på att ha som bild nr 1 själv men göra något med luggen (kanske en inbakad fläta?). Jag ska också ha en axelbandslös klänning och tycker det är jättefint med långt, lockat och utsläppt hår!

• Jag han
    Hoppe skrev 2011-04-06 19:45:31 följande:
    Jag tycker den första är jättefin, det är något sådant jag tänker mig också! Jag har också en axelbandslös ganska enkel klänning med stenar på livet och drapering över magen Glad
    skoj!
    Svårt att hitta vad jag precis tänkt mig.
    Men enkelt vill jag ha det. Men ändå lite proffsigt gjort. Svallande varma, stora lockar. Inget som ligger platt och trist.
  • 2011bröllop

Jag hade nog valt något mittimellan halvt uppsatt 

• prinsessanogrodan

TS: frisyr nr 2, den slarviga uppsättningen eller vad man ska säga.

• Jag han

vad snällt med allas åsikter!! Tack!
    Inte lätt..  :) får väl ta med bilderna till frisören när jag ska dit.

• julibrud77

Jag har velat mellan precis samma frisyrer som du.
    Vad jag (tror jag) kommit fram till är utsläppt nr.1,lösa vågor, men jag kommer inte att ha slöja, utan blommor i håret med  löst( lite slarvigt) uppdraget hår på ena sidan/bak. 
    Slöja är jättefint och jag tycket att den utsläppta frisyren passar bra ihop med det. Jag gillar kontrasten av slöja och en frisyr som inte känns så fixad.
    Den uppsatta frisyren är också jättefin. Jag tycker däremot att det är fint  med axelbandslöst och uppsatt.
    Eftersom du har en stor tygros på klänningen så blir det nog jättebra med en enkel och inte för stylad frisyr.
    Du blev kanske inte klokare av detta, tycker båda passar. Låt det smälta, fundera så efter ett tag brukat det alltid luta åt något håll, gå på magkänslan.

• Amejuli

Jag tycker du ska försöka känna efter riktigt ordentligt vad som känns mest du och köra på det! Du kommer säkerligen bli underbar i vilket som.

Men, om du verkligen inte kan bestämma dig så kan jag ju säga vad jag tycker (men då är det rent min personliga smak vad jag själv skulle kunna tänka mig och behöver ju inte vara nödvändigtvis vara det andra passar bäst i) och då röstar jag absolut på frisyr 2.
    Det gör jag pga att jag tycker att frisyr 1 känns väldigt hollywod och opersonligt på något vis. Var så otroligt många hängande vågiga frisyrer med en liten tiara till och hjärtformade axelbandslösa klänningar för ett tag sedan i tidningarna och jag kopplar det nog lite till det, vilket inte alls var min stil.
    Men som sagt, det är ju mer när det gäller om jag själv skulle haft den. Huvudsaken är ju att du finner något som känns bra för dig och passar din stil och allt det där. Och då spelar det ingen roll vad som är vanligt eller vad andra tycker. Känner du dig fin kommer du säkerligen att stråla!

Hoppas du kommer fram till ett val som känns bra och lycka till!

• Jag han
    julibrud77 skrev 2011-04-06 20:31:22 följande:
    Jag har velat mellan precis samma frisyrer som du.
    Vad jag (tror jag) kommit fram till är utsläppt nr.1,lösa vågor, men jag kommer inte att ha slöja, utan blommor i håret med  löst( lite slarvigt) uppdraget hår på ena sidan/bak. 
    Slöja är jättefint och jag tycket att den utsläppta frisyren passar bra ihop med det. Jag gillar kontrasten av slöja och en frisyr som inte känns så fixad.
    Den uppsatta frisyren är också jättefin. Jag tycker däremot att det är fint  med axelbandslöst och uppsatt.
    Eftersom du har en stor tygros på klänningen så blir det nog jättebra med en enkel och inte för stylad frisyr.
    Du blev kanske inte klokare av detta, tycker båda passar. Låt det smälta, fundera så efter ett tag brukat det alltid luta åt något håll, gå på magkänslan.
    Tack så mycket för dina tankar och synpunkter!
    Lutar faktiskt åt utsläppt. Men har mest velat för att det känns "för simpelt". Men det känns som "jag", tror jag... haha.. Men är rädd att det ska kännas för vardagligt och trist.
    Men som du säger, så kan det enkla bli fint när jag har detaljer kring klänningen..
  • perfektionista

Det är så svårt att bedöma frisyrer, eftersom man tittar mycket på vem de sitter på. Jag tycker generellt att det är  ganska fint att ha uppsatt hår som brud, men det beror på hur klänningen ser ut. Om man har en klänning som är ganska "mycket" så är det snygast att inte ha h¨r som häger ned också, medan en mer avskalad klänning passar bättre ihop med långt hår som tar strre plats.

Men det är smakfråga. Jag tycker bara inte att det ska bli för "mycket".

• tezz840

Första tycker ja..
    Ska själv ha utsläppt, något sånt här.. =)

• TheD

Åh LC's frisyr är jättefin men som någon skrev: en kombination. Beror på hur mycket du gillar att ha håret utsläppt/uppsatt..?

• Mirjami
    Jag han skrev 2011-04-06 19:44:17 följande:
    Tack snälla!
    Njaaa.. möjligtvis den i mitten, i en "mjukare"  variant. de andra känns för stylade för mig. Är ute efter det enkla. Men tack för hjälpen!
    moom skrev 2011-04-06 19:41:19 följande:
    Kanske en blandning av dem båda?

Jag ska ha lockar i samma stuk som den sista, men en oerhört enkel uppsättning med bara några slingor som håller håret borta från ansiktet. Sen en fjärils brosch som sitter lite längre bak än broschen på sista bilden. Har gjort frisyren på prov några gånger då jag ska göra den själv på bröllopsdagen och det ser enkelt med ändå avancerat ut. trots det tar stylingen (bortsett från lockandet med plattången) bara några minuter!
Svar på tråden Kan inte bestämma frisyr! Vilken är finast?