Inlägg från: misscat81 |Visa alla inlägg
  • misscat81

Vem betalar tärnornas klänningar?

Mina tärnor betalar sina klänningar själva, trots att jag har varit med och valt dem enl färgtema. Jag vet att många anser att man bör betala klänningarna om man har krav på hur de ska se ut, men jag sa från början att jag inte hade möjlighet att betala deras klänningar, och de frågade i alla fall hur jag ville att de skulle se ut, så vi satt gemensamt och hittade en "kinaklänning" som passade dem båda i modell och där man kunde välja färg enl färgtemat.

• misscat81
    prinsessanogrodan skrev 2011-04-07 10:50:24 följande:
    Men då visste ju dina tärnor redan från början att de skulle betala själva och kunde ju dragit sig ur om de inte hade råd.
    Ja, absolut, det måste man ju vara beredd på, tycker jag. Och jag frågade dem också om de tyckte det kändes ok med gröna klänningar, för jag vill ju inte heller att de ska ha kläder som de inte trivs i. Deras klänningar är såå fina, så jag är nästan lite avundsjuk. De kommer ju kunna använda sina fler gånger, min brudklänning kommer jag ju bara ha användning för en gång.
  • misscat81

Skulle vilja lägga till att mina tärnor har betalat 1000:- var för sina klänningar + sjalar, jag hade aldrig kunnat kräva av dem att köpa klänningar för flera tusen (det har jag ju inte ens gjort till mig själv!)

Svar på tråden Vem betalar tärnornas klänningar?