Inlägg från: 11juni2011 |Visa alla inlägg
  • 11juni2011

Smashbox primer...

Godafton!

Jag har läst en del trådar här att smashbox primer skulle vara bra. Jag är inte speciellt bra på det där med sminkmärken och grejer men tycker det är roligt att piffa upp mig lite varje dag. Så jag köpte mig en Primer från Smashbox som hette Photo Finish. Tänkte testa den imorgon, men så slog det mig: Kan man ha sån där pulver mineral foundation över den primern?? Eller är det bättre att köpa sig en flytande?

Någon som har koll Förvånad ??

• Svar på tråden Smashbox primer...
  • 11juni2011
    förlovadflicka skrev 2011-04-07 23:05:16 följande:
    Jag har den primern, har inte provat med mineralfoundation över men tror inte att det ska vara några problem! Du vet, det den gör är att släta ut huden och få sminket att hålla bättre, kan inte se vad det skulle göra för skillnad. Och prova en gång kan ju inte vara farligt :P 
    Det är sant!! Prova kan inte vara farligt hehe! Du föresten, du kanske kan svara på detta, Jag läste att man inte skall låta den torka in helt innan man lägger på sin foundation, men det kan väl bara gälla om man har flytande foundation? Det känns ju inte som att det kan bli bra med ett kletigt ansikte och sen pulver foundation på det?!
  • 11juni2011
    förlovadflicka skrev 2011-04-07 23:33:32 följande:
    Mm, det hade jag inte gjort, gjorde det med fuktcreme några gånger, kladdigt och konstigt, låt den torka först! Folk säger olika om ifall man ska låta fuktcreme och primer och foundation torka emellan, man får bestämma själv lite där :) Jag tycker själv att det beror på lite, vill jag ha en väldigt naturlig look låter jag det inte torka emellan, för då vill man bara se fräsch ut liksom. Men vill man täcka en massa och så är det nog bättre att vänta :) 
    Det låter klokt! Tack för svaren :=) BT är bättre än 118 118, här kan man fråga vad som helst alldeles gratis Flört
  • 11juni2011

Nu har jag testat den här primern under några dagar... Jag tycker inte att den funkar speciellt bra alls :=( Vet inte om jag gör något fel. Jag har fattat det som att primern gör att foundationen täcker bättre/ ger jämnare resultat samt att det gör att sminket sitter längre.

Varje dag har jag lagt dagkräm. sen primern över hela ansiktet.

Fredag: Testade med Mineral Foundation, pulver, från Loreal. Underlaget satt inte längre än när jag bara använder foundationen. Såg inte heller bättre ut direkt efter appliceringen vad gäller täckning.

Lördag: Testade en nyinköpt flytande foundation från Estee Lauder, Double Wear. Denna skulle enligt damen på kicks vara det bästa dom hade vad gäller täckning och långvarigt resultat. Jag tog bara på mig foundationen denna dag. Satt som berget hela dagen. Trots en timmes promenad i småregn. Dessutom satt den kvar efter duschen (tvättade inte i ansiktet , utan lät bara vattnet rinna över ansiktet typ). Dock hade jag önskat ett lite jämnare resultat.

Söndag: Testade primern från Smashbox tillsammans med den flytande foundationen från Estee Lauder, och tycker inte resultatet såg bättre ut direkt efter applicering. Dessutom upplevde jag att foundationen satt kvar under kortare tid.

Måndag, idag: Tog bara dagkräm, primer och borstade lite löspuder på hela ansiktet istället för bara lite löspuder som jag hade till vardags förut. Och idag tycker jag inte heller att det såg bättre ut än vanligt...

Så alla smashbox fantaster! Vad gör jag för fel?? Vilken foundation använder ni? Ja har hy som är lite torr, men som kan bli blank efter en hel dag. Och jag skulle vilka ha en täckande foundation som ger ett jämnt resultat!!

Någon vänlig själ som har ett tips?

• 11juni2011
    förlovadflicka skrev 2011-04-11 22:27:45 följande:
    Hm... Jag har lancome-foundation över, vad den nu heter. Men det jag tycker den gör mest är att ansiktet blir så sjukt mjukt, min fästman har kommenterat det också, och det är ju viktigt ;) 
    Ja mjukt blir det :=) Som sammet! Blev riktigt imponerad av konsistensen.

Lancome säger du,,, de hade jag för några år sedan och var riktigt nöjd! Kanske ska köpa mig en sån foundation!
Svar på tråden Smashbox primer...