Nu har jag testat den här primern under några dagar... Jag tycker inte att den funkar speciellt bra alls :=( Vet inte om jag gör något fel. Jag har fattat det som att primern gör att foundationen täcker bättre/ ger jämnare resultat samt att det gör att sminket sitter längre.
Varje dag har jag lagt dagkräm. sen primern över hela ansiktet.
Fredag: Testade med Mineral Foundation, pulver, från Loreal. Underlaget satt inte längre än när jag bara använder foundationen. Såg inte heller bättre ut direkt efter appliceringen vad gäller täckning.
Lördag: Testade en nyinköpt flytande foundation från Estee Lauder, Double Wear. Denna skulle enligt damen på kicks vara det bästa dom hade vad gäller täckning och långvarigt resultat. Jag tog bara på mig foundationen denna dag. Satt som berget hela dagen. Trots en timmes promenad i småregn. Dessutom satt den kvar efter duschen (tvättade inte i ansiktet , utan lät bara vattnet rinna över ansiktet typ). Dock hade jag önskat ett lite jämnare resultat.
Söndag: Testade primern från Smashbox tillsammans med den flytande foundationen från Estee Lauder, och tycker inte resultatet såg bättre ut direkt efter applicering. Dessutom upplevde jag att foundationen satt kvar under kortare tid.
Måndag, idag: Tog bara dagkräm, primer och borstade lite löspuder på hela ansiktet istället för bara lite löspuder som jag hade till vardags förut. Och idag tycker jag inte heller att det såg bättre ut än vanligt...
Så alla smashbox fantaster! Vad gör jag för fel?? Vilken foundation använder ni? Ja har hy som är lite torr, men som kan bli blank efter en hel dag. Och jag skulle vilka ha en täckande foundation som ger ett jämnt resultat!!
Någon vänlig själ som har ett tips?