• Silverglitter

Hjälp mig med infobladet

Jag skulle behva lite tips på vad vi inte bör glömma att ha med i infobladet. Det jag kommit på hittills är:

Vägbeskrivning till kyrkan
    Vägbeskrivning till festlokalen
    Vilka som är toastmasters och mailadress till dem.
    Att man ska meddela ev. specialkost till oss.
    Förslag på olika övernattningsmöjligheter
    Att vi bjuder på brunch dagen efter för de som vill.

Jag har säkert glömt en hel massa saker, så hjälp mig! :)

• Svar på tråden Hjälp mig med infobladet
  • Silverglitter

Ja, presenter kanske man borde skriva något om... Håller med om att det kan kännas lite fräckt. Fast egentligen så tar ju de flesta med sig någon form av present så det borde ju inte kännas dumt. Jag skulle ju aldrig gå på bröllop utan att ta med present till brudparet.
    Vi kommer ha en hemsida/blogg där vi tänkt lägga upp lite information löpande, om det behövs. Kanske passar bättre att skriva om presenter där?

Vi kommer bjuda på drickan hela kvällen, men vi tänkte ställa en burk vid baren där man får lägga ett frivilligt bidrag. Bidraget kommer inte gå till oss, utan till någon välgörenhetsorganisation. Borde man skriva det kanske? Och hur formulerar man det på ett bra sätt isf?
    Vi kommer inte vara på någon restaurang, så jag tror att gästerna förväntar sig bar till självkostnadspris eller att vi bjuder. De kommer m a o inte förvänta sig kortbetalning iallafall.

Trodde aldrig det skulle bli så svårt att skriva infoblad, haha.

• Silverglitter

Ja, jag vet precis hur det är, jag är också dålig på att ha kontanter med mig. Brukar inte ens ha parkeringspengar. Så det kanske är smart att skriva nåt om det. Tänkte nog att det inte skulle behövas eftersom vi kommer vara på ett ställe där alla förstår att det inte finns kortbetalning.

Man kanske kan skriva nåt sånt här:
    "Efter middagen är baren fri, men lägg gärna ett bidrag till [den organisation vi väljer] i skålen på bardisken"

Nackdelen med det är att vi måste bestämma redan nu i inbjudan var vi vill ge pengarna. Fast det är ju ett ganska litet problem iofs.

• Silverglitter
    MuBu skrev 2011-04-08 15:57:09 följande:
    Då många av våra släktingar inte har tillgång till dator och internet så har inte vi någon bröllopssida.
    Så vi valde att vara så fräck att skriva detta på våra inbjudningar:

Vi önskar fira festen i vuxet sällskap, men ammande barn får givetvis följa med sin mamma.

Efter middagen finns bar till självkostnadspris, endast kontanter.

Den största gåvan ni kan ge oss,
    är att ni är med och firar vår stora dag.
    Efter många år tillsammans har vi inte
    behov av fler saker.
    Vill ni ändå ge oss en present,
    lämna gärna ett anonymt bidrag till vår bröllopsresa!
    Hos oss har alla dator och internet utom min mormor och morfar, och dom lär ändå ringa och fråga om present :)

Ingen av dina texter passar oss tyvärr. Vi kommer bjuda in barnen, de står med i inbjudan, så jag antar att vi inte behöver skriva nåt om huruvida barn är välkomna eller inte.

Din presenttext är bra tycker jag. Men vi kommer ha en önskelista, vi vet att flera tycker det är lite trist att ge bidrag till bröllopsresan, och vi tycker det är bra att passa på att önska oss mer av glas och tallrikar vi samlar på :)
  • Silverglitter
    Freakie skrev 2011-04-08 14:39:36 följande:

Kan du inte skriva något lite otydligt där? Typ: vår valda välgörenhetsorganisation
    Så slipper ni bestämma det nu.

Ja, smart. Man behöver kanske inte skriva exakt vilken redan i inbjudan.
Svar på tråden Hjälp mig med infobladet