Inlägg från: Fröken Söt |Visa alla inlägg
  • Fröken Söt

Någon som beställt ring från vigselbutiken.se / storlek på ring

Jag är inne på att beställa min ring från http://www.vigselbutiken.se. Är det någon här som beställt därifrån?

Jag beställde hem ett ringmått, och enligt det så passar en ring i storleken 49 (15,5). Min förlovningsring är nästan för stor, känns nästan som att den ska gloda av fingret när jag är kallare om händerna. Men den är i storlek 16,25 (enligt Guldfynd). Den ser inte särskilt mycket mindre ut än ringmåttet.
    Ska det verkligen skilja så mycket på storlekarna? Eller har de olika system?

Om det nu skulle bli helt fel, hur mycket kostar det att ändra storlek på en ring?

• Svar på tråden Någon som beställt ring från vigselbutiken.se / storlek på ring
  • Fröken Söt
    nikkihag skrev 2011-04-08 15:00:37 följande:
    När man har 2 ringar så känns det alltid lite trängre på fingret, tänk på det, beror lite på bredden på ringarna också. Det här måste du ju känna efter själv.
    Ingen aning om vad det kostar att ändra storlek.  
    Jag tyckte att det var svårt att hitta en ring som satt exakt som min. När jag provade vigselringar tidigare i år menade expediten att man ofta tar en lite större vigselring, och använder förlovningsringen att "låsa fast" vigselringen. Låter lite riskabelt när jag är kall om fingrarna, då åker kanske båda av! Har ni olika storlek på ringarna?

Men om jag testar det måttet som ligger närmast det som guldfynd angav så blir det alldeles för stort! Kanske ska ta en 15.9 i alla fall... Men jag vill ju inte tappa den!

Så här ser ringen ut.

• Fröken Söt
    Miceme skrev 2011-04-08 16:53:44 följande:
    Jättefin ring, såg att guldfynd (iaf i jönköping) had kampanjpris på denna ringen nu.
    Jag var inne hos en guldsmed innan jag beställde för att se lite vilken typ av ring jag ville ha och då sa hon att de såg till att ringarna blev lika stora för att det skulle se snyggt ut ihop.
    Jag tror inte att det är så jättedyrt att ändra storleken.
    Jag har köpt tog en vigselring som är 18, 75 och den sitter på ordenligt, förlovningsringen är storlek 20. Jag beställde efter vigselbutikens ringmått och ringen sitter precis som ringmåttet. 
    En rundad ring är ju också lättare att ta på än en som är rak.
    Jaså, Guldfynd har den ringen? Jag var inne på Guldfynd i Halmstad, och de kunde inte hitta något liknande.
    Okej, så din vigselring är mindre än förlovningsringen?

Jag tror att jag ska ta en något mindre ring i alla fall (16,0 istället för 16,25), är lite orolig att den annars åker av. Det borde väl inte se för konstigt ut ihop?
  • Fröken Söt

Ja, Guldfynd i Halmstad har väl inga stjärnor som jobbar där heller förstås. Har varit där två gånger. En gång ville de inte överhuvudtaget hjälpa till (expediten gick sin väg - trevligt), andra gången visste inte expediten varken vad alliansringar eller princesslipade diamanter var.

Ok, men då känner jag mig lite lugnare. Har jättenojja över att beställa en ring, men klänningen är inga problem. Ibland undrar jag hur man är funtad... Skrattande

• Fröken Söt
    Joffan skrev 2011-04-11 19:24:03 följande:
    Jag skulle inte beställa därifrån.  Kollade lite runt på sidan och hittade presis samma ring för 18 395,00 kr som jag hittat här i Finland för 259€...
    Är du säker på att det är samma märke? Vilken ring var det?
    Jag har också jämfört med butik. 1500 kr respektive 2000 kr mer skulle "min" ring kosta i butik.
Svar på tråden Någon som beställt ring från vigselbutiken.se / storlek på ring