Inlägg från: majflicka |Visa alla inlägg
  • majflicka

Någon som beställt ring från vigselbutiken.se / storlek på ring

Joffan skrev 2011-04-11 19:24:03 följande:
    Jag skulle inte beställa därifrån.  Kollade lite runt på sidan och hittade presis samma ring för 18 395,00 kr som jag hittat här i Finland för 259€...
    Jag vet inget om nämnda sidan men det kan vara väldigt svårt att jämföra ringar med diamanter man ser på nätet utan specifikationer. Är verkligen en djungel! Kan skilja så mkt: Märket, kvaliten på guldet och ffa diamanten/erna. Är diamanterna billigare är de ju generellt "sämre" sett till inclusions, cut osv. Sätter sämre inom "" för de kan ju vara fantastiskt vackra för det :)
  • majflicka
    soffia skrev 2011-04-15 14:56:38 följande:
    Kvaliten behöver inte vara sämre bara för att det är ett billigare pris. Vissa företag köper in stora kvantiteter av stenar och får då ett mkt bra pris och kan där med säja ringarna till mkt billigare priser.
    Så man ska inte tro att kvaliten är sämre bara för att priset är lägre.
    Nej du har helt rätt, visst är det så. Det ska man självklart hålla i minnet. Generellt sett tycker jag dock att man kan säga att när man tittar runt på vissa svenska sidor och de är villiga att sälja 0,8 carat enstensringar för ca 10 000 kr kan man nog tänka att stenen inte är av topp-kvalitet. Kan vara hur fin ring som helst för det men diamanten kanske har lite längre sett till c:na. Men precis som du säger så finns det andra faktorer som också påverkar priset.
  • majflicka
    majflicka skrev 2011-04-15 15:34:38 följande:
    Nej du har helt rätt, visst är det så. Det ska man självklart hålla i minnet. Generellt sett tycker jag dock att man kan säga att när man tittar runt på vissa svenska sidor och de är villiga att sälja 0,8 carat enstensringar för ca 10 000 kr kan man nog tänka att stenen inte är av topp-kvalitet. Kan vara hur fin ring som helst för det men diamanten kanske har lite längre sett till c:na. Men precis som du säger så finns det andra faktorer som också påverkar priset.
    Bara så att ingen missförstår: Ovan uttalar jag mig inte om vigselbutiken.se som ju är en seriös återförsäljare av ett flertal olika ringmärken. Jag ska låta er återgå till orginaldiskussionenFlört
Svar på tråden Någon som beställt ring från vigselbutiken.se / storlek på ring