• kokos

ängsblommor- kan man köpa det?

Vi skall gifta oss på ett vandrarhem, det är från slutet av 1800-talet, ett stort vitt trähus med mycket snickargädje. Lite shabby chic. Det ligger jätte fint vid havet med hästhagar runt. Jag skulle vilja ha typ ängsblommor att dekorera med, enklast vore kanske och gå ut och plocka på ängarna rungt om, men ön som stället ligger på är ett naturreservat, så jag tror inte att man får det? Funderar på om vi skall åka in till fastlandet och plocka blommor, men är rädd att vi kommer att ha fö mycket annat att göra.
    Kan man köpa blommor i butik som ser ut som om de kommer från en äng eller trädgård typ? Vilka blommor skall man satsa på i mitten av juni? Jag ser lite framför mig hundkex, blåklockor, förgätmigej.... 

• Svar på tråden ängsblommor- kan man köpa det?
  • bruden i skogen

Nej jag tror inte de har det i sortimentet, men gå till den florist du vill skall fixa dina blommor. Denna kan säkert gå ut och plocka åt dej. Skulle du mot förmodan hina själv ellr någon annan i din närhet. Tänk på att de måste snittas och vattendras minst 1 dynt innan så de inte hänger på en gång. Tänk också på att ta bort allt blad osv som är under vattenytan på blommorna

• 20th century fox

jag tror inte floristen vill gå ut och plocka blommor....
    däremot kan du beställa ammimajus som ser ut som hundkex ( men håller bättre) blåklockor, kanske blåklint, vackra gräs, astilbe, stjärnflocka, flox, lupiner, akveleja och andra blommor som ger ängskänsla. Då vet du att det är blommor som håller hela bröllopet!!!

• kokos

De flesta kände jag igen, men vissa får jag sätta mig och bildgoogla, tack för massa bra tips!

Svar på tråden ängsblommor- kan man köpa det?