• Piiiip

Vilken marDRÖM!

Jag drömde också bröllop i natt... I min mardröm hände följande...

Jag hade (tydligen) fått för mig att ha rosenblad fastsatta i ansiktet (?!) och när vigseln närmade sig kom jag på att sminkningen inte var färdig, så jag duttade stora klumpar av concealer över rosenbladen... Jag hade en stor tyllslöja (ska inte ha på riktiga b-dagen), som hela tiden for i vägen för ansiktet. Löshåret har inte kommit och frisören (inte min gulliga Rebecka) gör ett gräsligt jobb. Hela cermonin var inramad á la 80-tal i skrikiga neonfärger och tubsockor. Gästerna i kyrkan är skräniga och verkar vara på dåligt humör hela bunten. Min man hade bytt marsalk till min gamla granne(!) som dessutom skulle leda mig upp för altaret(?) och drog och slet mig som snubblande halkade efter eftersom slöjan var ivägen. Vigselprogrammet var inte färdigt och jag var arg på blivande maken över detta. Vi startade ett litet krig framme hos prästen och efter vigseln ser jag till min häpnad att jag har rosenblad i HELA ansiktet. När jag tar bort dem inför festen så är jag osminkad under och har små rosenblads tussar kvar... där vaknar jag.   

Om någon undrar; Ja jag är stressad över vigselprogrammet, sminket och strukturen för dagen!

• Piiiip

Jag berättade för min sambo om min "otäcka mardröm" och han bara tittade på mig och fnös. Han berättade att han redan drömt flera mycket värre.

Flera på temat där han upptäckt i kyrkan att han var helt naken och/eller kommit försent till vigseln. Att gästerna bara skrattar och pekar etc.

Så vi är visst två är med bröllopsnerver!

Svar på tråden Vilken marDRÖM!