Vilken marDRÖM!
Jag gjorde en tårta i natt. Den blev inget vidare. Som tur var kom jag på att det är flera månader kvar till bröllopet så det var bara övning.
Jag som inte ens tänker baka tårtan själv!
Jag gjorde en tårta i natt. Den blev inget vidare. Som tur var kom jag på att det är flera månader kvar till bröllopet så det var bara övning.
Jag som inte ens tänker baka tårtan själv!
Folk är arga på mig på nätterna, tydligen har jag mer eller mindre förbundit mig att köpa något av dem (klänning, blommor, tårta, lokal etc) och sen glömt bort det. Jag tycker däremot inte alls att jag har lovat någonting utan bara hört mig för om olika alternativ, men de menar att jag borde ha hört av mig och avbokat, och nu har de tagit hem saker åt mig (som är hemska och som jag inte vill ha), så det är ett jäkla grälande på nätterna nuförtiden!
Märks det att jag bara är i planerings- och bokningsfasen och inte har börjat oroa mig för själva bröllopet än?
Oj oj oj, i natt hade jag världens sämsta möhippa! Lång och detaljrik dröm var det också, även om jag inte längre minns alla olika tråkiga saker de hade hittat på.
Det enda som var lite roligt (tyckte jag i drömmen i alla fall) var att de hade fått två nobelpristagare (eller möjligen ett par av föredragshållarna från konferensen jag var på i fredags) att dyka upp på mitt jobb och spela psykiskt sjuka. (Jag jobbar i psykiatrin.) Fast även i drömmen tyckte jag det var lite "sådär" att driva med psykisk sjukdom, även om det var otroligt häftigt att de hade fått de här två personerna att ställa upp.
Sen skulle jag sätta på mig någon konstig tröja, inget som var lite crazy eller signalerade möhippa (som t.ex., en brudslöja från en leksaksbutik), utan bara såg ut som att jag klädde mig konstigt.
Jag minns inte alla konstiga saker jag skulle göra, men en av de sista var att jag skulle äta en stor gryta med jättestark chili på tid. Då blev jag arg och började gråta och sa att det tänkte jag faktiskt inte göra!
Det var bara mina två bästa vänner där, och jag fick intrycket att de inte ens hade frågat någon annan. Dessutom tyckte jag det var alldeles för tidigt, bröllopet är ju inte förrän i september. Det hela kändes väldigt ogenomtänkt och ihoprafsat, och var inte alls kul. Jag antar att jag började oroa mig lite för hippan i samband med att vi skickade ut inbjudningarna förra veckan. Jag är lite kontrollig av mig och skulle så gärna vilja att de gjorde som jag vill... men det kan jag ju inte säga nåt om!
Nu börjar det visst på allvar... I natt gifte vi oss och ceremonin var jättestrulig och tog alldeles för lång tid. Tydligen hade vi bestämt att prästen (!) och solisten skulle sjunga HELA Pergolesis Stabat Mater, vilket dels tar rätt lång tid, dels är vacker men väldigt sorglig musik. Så när de hade sjungit första satsen upptäckte jag att det redan hade gått 1½ timme och att tiden snart skulle gå ut för bilen vi bokat, så jag blev tvungen att säga till dem att vi nog tyvärr inte hinner med mer musik utan måste sätta igång med löftena så att vi får det viktigaste gjort, för sen måste vi gå. Jag kunde inte fatta hur vi kunde ha planerat så dåligt!
Häromnatten upptäckte jag att jag skulle jobba natt natten innan bröllopet! Jag började planera för hur jag skulle få dit klänningen och alltihop och byta om där och åka direkt till frissan, men sen var det en massa saker utspridda på olika ställen och jag insåg att jag aldrig skulle få ihop logistiken.
Jag funderar mycket på logistiken just nu och klänningen är hemma hos en kollega som ska hjälpa mig med ändringarna, och eftersom hon bor lite långt bort är ett av mina bekymmer hur jag ska hinna åka dit och prova emellanåt. De tankarna spökade helt klart i drömmen!
Uj uj. Nu börjar det närma sig. I natt var jag hos frissan. Men den som skulle fixa mig var inte där av någon anledning, utan det var en annan som skulle göra håret, och hon fattade absolut ingenting av hur jag ville ha det. Och så började hon spraya MASSOR av starkt parfymerad hårspray och då kom jag på att jag hade glömt min oparfymerade hårspray hemma (tänkte på den just innan jag somnade), och det började klia och slå upp utslag i hela ansiktet, och hela håret blev genomvått av spray!
Sen blev jag tvungen att åka därifrån för att det var en massa annat som skulle fixas, med håret blött av spray men inte fixat på något sätt. Och det regnade.
Se där en provkarta över saker jag tydligen oroar mig för just nu!
Förresten har jag ett vagt minne av att jag satte mig käpprak upp i sängen och skrek "JÄVLAR!" i natt. Det var inte i samband med drömmen ovan. Det var något med någon dam som var arg på mig för att jag inte hade svarat i tid och meddelat någonting. Förmodligen festlokalen, eftersom jag upptäckte igår att jag räknat fel på gästerna och det var sista dagen att ge exakt antal. Fast det var liksom kombinerat med något annat. Ni vet hur det är i drömmar, saker flyter ihop. Det kan ha varit inslag av floristen också.