Inlägg från: Matilda Bäcker |Visa alla inlägg
  • Matilda Bäcker

Vilken marDRÖM!

Jag drömde också om bröllopet inatt, det är tredje eller fjärde mardrömmen.

Jag sov hos min pappa dagen innan bröllopet och han bor på en ö så jag hade med mig alla saker dit. Klänning, ringar, underkläder, festprogram, ja allt. Så gick jag upp på morgonen och var himla glad och pirrig, det var ju min bröllopsdag! Tiden gick och sen glömde jag bort den, helt plötsligt var den halv ett, och jag skulle vara hos frissan inne i stan vid övart över elva. Det tar ca en halvtimme in till stan och man måste åka båda båt och bil. Så jag skriker till pappa att VI MÅSTE ÅKA!! Och så springer jag och samlar ihop alla saker jag ska ha med mig. Jag försöker tänka en extra gång så jag inte ska glömma nåt. Jag tänker att det kanske är bra att ha telefonboken i almanackan med sig om jag behöver ringa till nån. Öppnar väskan och där ligger typ 50 telefonböcker/almanackor. Panik, och det slutar med att jag tar med allihop.
    När jag äntligen packat allting kommer jag ut ur huset, ja då sitter pappa och min blivande och äter tårta och fikar. Och jag skriker panikartat: HALLÅ, VI MÅSTE ÅKA, JAG ÄR SEN!!!
    När vi kommer till båten har måste den ösas, mer än halva båten OCH bryggan ligger under vatten. Vi står och öser länge men det går inte så vi måste åka fyrhjuling till andra sidan ön och ta en annan båt. Innan jag sätter mig på fyrhjulingen med all packning tittar jag på klockan. Då är den halv fyra, och vigseln började tre.. I samma ögonblick börjar det ösregna också. Sedan vaknar jag.

Lite ångest när man har såna där drömmar, men tur ändå att det bara är just drömmar!

Svar på tråden Vilken marDRÖM!