• daydreamer

Vilken marDRÖM!

Jag drömmer hela tiden om bröllopet, att jag plötsligt befinner mig i kyrkan 2 minuter innan vi ska gå in och gifta oss och är JÄTTEflottig i håret, liksom som om jag hällt i en flaska olivolja i det, osminkad, orakad, i vanliga myskläder. Jag lyckas få fram nån gammal brudklänning ur ett gammalt skåp i kyrkan som jag tar på mig över de fula myskläderna. Klänningen är för stor och jätteful och jag snubblar på den precis hela tiden. Inte har jag några blommor heller och jag känner mig helt plufsig och svullen över hela kroppen och ansiktet. Och jag får panik och skäms över hur jag kunnat glömma precis allting... (som om man skulle göra det egentligen, haha!)

Sen brukar jag drömma om festen, att den är i en gammal kvarterslokal och med helt andra människor än de vi bjudit och äter varmkorv och dricker blandsaft från en dunk och återigen bannar jag mig själv för att jag glömt att fixa allt.

Ibland drömmer jag att jag är hos frisören och fixar håret och att det blir helt gräsligt för vi hinner inte fixa klart eftersom det PLÖTSLIGT bara är 5 minuter kvar till vigseln och jag får lifta till kyrkan (utan skor) och klänningen är inte ens knuten i bak som den ska vara. Klänningen skitar jag ner på vägen och så regnar det massor.

Jag som alltid är ute i god tid och aldrig någonsin kommer för sent. Varför drömmer man så? :P

Svar på tråden Vilken marDRÖM!