Malmö brudar 2011/2012
Hej tjejer! En till här som ska gifta sig i malmö. 28 maj i S:t Pauli! Någon fler som gifter sig samma dag?
Hej tjejer! En till här som ska gifta sig i malmö. 28 maj i S:t Pauli! Någon fler som gifter sig samma dag?
Hej igen!
RiNa: Tack ska du ha. Grattis du med!
Min blivande fick hem sin kostym idag som han hade beställt. Såg bra ut, men västen vagul och inte grön som
den såg ut på bilderna. Nu tänker jag på om jag ska ha något gult i blombuketten för att matcha, vad tycker ni?
Har inte helt bestämt blommor förutom att jag vill gärna ha rosor & orkidéer.Färgerna får nog bli rosa, gul & grön eller vit. Tycker om starka färger men dras även väldigt åt det skira rosa men när jag nu ska ha gult i så blir det ju med en gång lite starkare!! Svårt svårt.....
Har ni andra valt ut ingångs och utgångsmusik? Har bara hört på de som är på www.kyrkomusik.se, hade gärna hört fler. Nga tips?
Syrinx: Underbart att få sin egen bröllopsmarsch! Har lyssnat igenom nästan alla brölopssångerna på kyrkomusik.se och har fastnat för "Happy together" som utgångsmusik.
Som ingångsmusik skulle jag vilja ha "Only you" med The Platters, måste bara snacka med prästen om det är möjligt eller inte.
Psalmer vill jag gärna ha Sommarpsalm och "Den Blomstertid nu kommer", kommer minnas alla underbara skolavslutningar på låg- och mellanstadiet då...=)
Vad har ni valt?
ninen. Vad tråkigt med felstavade namn! Jag hade också lite problem när vi beställde förlovningsring. Hoppas det löser sig snabbt.
Förresten på tal om ringar, vad kommer ni att gravera in i era vigselringar? Det står still i mitt huvud...
Hur går det med er nu när det närmar sig! Själv fick jag hem min klänning med posten i förrgår och fick fullständig panik då den inte alls passade. Panikshoppade en klänning på blocket och sen blev det en till på Södra högtidskläder så nu har man helt plötsligt inhandlat 3 brudklänningar!!! Budgeten blev lite överskriden.
Idag var jag in på Leia och provade underkläder, skulle inte ha gjort det!!! Blev till att jag köpte ett set underkläder till ett pris som jag aldrig skulle drömt om att köpa förut. Försöker att inte tänka på det då de nästan kostar lika mkt som klänningen. Försvarar det med att underkläderna kan jag ju använda efter bröllopet vilket jag inte kommer göra med klänningen!
Har ni andra köpt mkt mer eller dyrare saker än ni tänkt från början?
Men känns skönt att alla kläder är på plats och att ringarna nu kommit med rättstavade namn. Det som återstår är vigselsamtal, vigselprogram och sen tårtbakning och blombindning dagen före.
Hej tjejer!
Jag träffas gärna också. Kan inte den 28-29 då vi gifter oss den 28 maj:=) Sen är vi förhoppningsvis på bröllopsresa helgen efter. Första helgen jag kan är 18-19 juni eftersom vår son fyller 2 den 11 juni.
Ninen, 33 år, Son 2 år snart, gifter oss 28 maj i St Pauli, middag på Gränden restaurang.=)
Varit väldigt hektiskt här och börjar känna mig smått stressad. Fick jobb för 2 v sen så jag har haft mindre tid än tänkt....men väldigt glad för att ha jobb! Har i alla fall ledigt dagen före bröllopet och det behövs för då ska jag fixa blommor och göra brudbukett och corsage, köpa heliumballonger, göra tårtan & öva i kyrkan!!! =)
Varit och provsminkat mig hos Make Up Store idag, supernöjd. Ville testa lösögonfransar, har aldrig gjort det förut, blev väldigt snyggt men rädd att det ska se för "fake" ut. Vad tror ni?
Hallå alla blivande brudar!
Bröllopet gick jättebra, blev mer rörd än jag trodde, stod och grät framme vid altaret.. Min man
tyckte dock det var bättre än att jag skrattade av nervositet som jag var rädd för att göra.
Har inga bilder än men ska förhoppningsvis få de till helgen och ska då lägga ut så ni får se!
Har ni kommit överens om ngn tid för fika? Lycka till med planeringen!
Kramar
Tack för gratulationerna. Känns bra att vara gift. Känns lite bättre att kunna säga man istället för sambo hela tiden. Allt klaffade, kom dock regn men fick använda mitt införskaffade paraply... Det enda som inte blev helt som det var tänkt var bröllopstårtan jag gjorde kvällen innen, rasade lite, men blev istället en mycket annorlunda och svårglömlig tårta!