Inlägg från: midsommardagen 2011 |Visa alla inlägg
  • midsommardagen 2011

Malmö brudar 2011/2012

Gifter mig också i Malmö, 25/6 i år. Vigseln sker i johanneskyrkan. Börjar äntligen få koll på allt, nu är det bara njuta kvar Solig ska till åstorp och lyssna på och träffa bandet imorgon, och sen ska vi på provfotografering på söndag. Spännande!

• midsommardagen 2011
    RiNa skrev 2011-04-13 20:19:52 följande:
    Åh vad roligt =)
    Vilken fotograf har ni anlitat?
    Var ska ni ha bröllopsfesten?
    Vi har anlitat en tjej som heter isabell n wedin, hon fotograferade superfina bilder på en väns lillasyster. Mycket rimliga priser också tycker jag. Ska bli väldigt spännande på söndag, jag blir så himla stel på kort så jag behöver verkligen en fotograf som jag klickar med Glad.  Har ni hittat någon?

Vi ska ha festen på Malmö Opera. Det har varit min dröm sedan jag var liten så jag är så himla glad över att det blir så! Om det inte hade blivit det så tror jag att jag hade velat ha festen på kallbadhuset, också så himla mysigt, och tänk vilka fina bilder man kan få vid vattnet! Hur tänker ni vad gäller lokal och fest? stort/litet? pampigt/avslappnat?
  • midsommardagen 2011
    Freakie skrev 2011-04-13 21:21:08 följande:
    Malmö Opera, så fint! Vi var också där och tittade

Vårt viktigaste krav när det gällde festlokal var att vi ville ha lokalen centralt i Malmö. Har en del gäster som inte är från Malmö, som kommer att bo på hotell och ville inte att dessa skulle behöva ordna med någon komplicerad transport. Så det fick bli Malmöhus för vår del!
    Ja malmöhus är himla fint också, ska gästerna gå upp längs trappan med de stora väggmålningarna av Carl Larsson? De målningarna är så fina! Var ska ni äta? I vigsellokalen? Eller i restaurangen?

Nu har vi varit och provfotograferats inför bröllopet också. Bilderna blev SUPERFINA! Vi kan inte vara nöjdare. Funderar nu på att ge min man en så där boduoir (?)-fotografering av mig, som han önskat sig i morgongåva. Hatar att fotograferas, men vår fotograf var jätterar så kanske jag vågar... 

Såg att någon frågade om Anna Gouteva på Davidhall. Hon är min florist till bröllopet och ska fixa brudbukett, bordsdekorationer  (till 9 bord) och mannens corsage (+en i reserv) för 5000. Då är min brudbukett väldigt arbetad, Hon använder sig av 70 rosor för att sy ihop kronbladen till en enda jätteros (haha fy vad fult det låter, men det är jättefint!). Tycker att det är ett bra pris. Hon är den enda floristen vi har varit hos, men min man fick en väldigt fin kontakt med henne, och hon har väldigt mycket roliga idéer. Väldigt engagerad. Jag gillar henne!
  • midsommardagen 2011
    MaddeåMats skrev 2011-04-27 14:18:10 följande:

Jag och min blivande man gifter oss 2011-06-11, kvar att göra är; festprogram, vigselprogram samt dekoration av festlokal

Ett tips till alla blivande, ring och dubbelkolla!
    Min kompis som gifte sig förra året fick fel tid bokad i kyrkan (trots rätt tid i bekräftelsebrevet) när det gällde festlokalen så var deras tid inte "riktigt" reserverad och det var ett annat par som höll på att få "deras dag". Som tur är löste sig allt, men hennes erfarenhet är, dubbelkolla, dubbelkolla, dubbelkolla.

Mitt tips:
    Var ute i god tid om det är något speciellt man vill ha, vi bokade festlokalen 1.5 år innan och bilen nästan 1 år innan

Ja det där med att dubbelkolla är ett bra tips, vi har också haft lite problem med virriga bokare :) allt har dock löst sig till det bästa för oss också. Var gifter ni er, och var ska festen hållas??
Svar på tråden Malmö brudar 2011/2012