Inlägg från: Syrinx |Visa alla inlägg
  • Syrinx

Malmö brudar 2011/2012

Theka skrev 2011-05-18 14:00:44 följande:
    Jag skulle också kunna tänka mig en träff men behöver kanske ha med mini-me då ;)
    (eller ja, mini-pappan snarare för mig är hon då inte lik) 
    Det går väl jättebra! Hur gammal är din lillflicka?
    Sannalouise87 skrev 2011-05-18 14:03:43 följande:
    Lund här om det är okej =)

Funderar på ett bröllop midsommarafton 2012...allt beror lite på hur vi kommer hinna spara ihop pengar.
    Välkommen till tråden! Ja, vi kan ju slå hål på den där seglivade myten om att avståndet mellan Malmö och Lund är Jordens omkrets minus 2 mil... Ska ni gifta er i Lund eller någon annanstans?
  • Syrinx
    Sannalouise87 skrev 2011-05-18 14:09:41 följande:
    Haha, ja, det är ju bara ett stenkast från Malmö.

Vi funderar på att gifta oss i Södra Sandby, strax utanför Lund, då vi döpte vår dotter där. Mysig liten kyrka, men inget bestämt än! Känns dock som att det snart är dax att bestämma sig, för midsommarafton är liksom bara en dag och kanske många som vill ha den!
    Åh, det är en fin kyrka! Väldigt vackra omgivningar dessutom, om jag minns rätt. Kan nog vara en bra idé att bestämma sig snart, också för att jag tror att Södra Sandby är en ganska populär vigselkyrka. Det går väl alltid att preliminärboka kyrkan och så kan ni boka av den om ni bestämmer er för en annan kyrka?
  • Syrinx
    Theka skrev 2011-05-18 14:30:18 följande:
    Min dotter är 19 månader så hon är inte sådär jätte fik-vänlig hehe, men man kan ju fika på väl valda ställen kanske ;) Jag och sambon delar 50/50 på föräldraledigheten så beroende på dag kan jag fika själv också.
    Åh, men det kan bli jättemysigt med henne med ju! Det gör ingenting alls! På Kungsgatan i Malmö brukar det ofta vara föräldrar med småbarn, och dessutom har de gott fika Så det är kanske ett alternativ, eller vad säger ni resten?
  • Syrinx
    Godis skrev 2011-05-18 18:05:53 följande:
    Får man va med även om man bor ute på Österlen?Skrattande
    Absolut! Välkommen till tråden och till Malmöträff, om du kan! Var på Österlen bor du? Blir det bröllop där också?

Vad gäller bröllopsfikaträff så verkar det som att Kungsgatan är ett bra fikaställe och att vardagar är svårt, åtminstone för Freakie, samt att ett par brudar är uppbokade fram till 25 maj. Vad sägs om nästa helg då? Lördag 28e eller söndag 29e? Hur är de dagarna för er? 

Det blir ju jättemysigt! Ett gäng blivande brudar och två små barn!  
  • Syrinx
    Theka skrev 2011-05-19 20:01:54 följande:
    Jag jobbar dessvärre hela den helgen. Men det blir kanske fler träffar.
    Nej så tråkigt! Fler träffar tycker jag är en väldigt bra idé. 
  • Syrinx

För mig är nästa helg, alltså 4-5 juni eller vad det nu blir, uppbokad. Min mamma ska äntligen gifta sig med sin fina sambo nu den 28:e, och så har de en liten middag på Kristi Him tillsammans med alla barnen.
    11 juni ska jag sjunga på dop och 12 juni ska jag på ett dop. Många dop den helgen - såg ju att flera av er andra också var uppbokade då!
    Men hur funkar det i veckorna? Ni som jobbar mycket i veckorna, är det någon dag som passar bättre?

Mina uppgifter:
    Syrinx, 24 år, inga barn, gifter mig med min prins 26 maj 2012 utanför Vadstena. Men jag bor ju i Malmö!  

• Syrinx
    Theka skrev 2011-05-24 23:51:05 följande:
    Hahahahhahaha, läste just mitt förra inlägg och jag ser nu att det ser ut som om jag har glömt vad min blivande make heter - det har jag INTE. Men jag tipsade någon här i tråden om Holmåkra och hon nappade på idén och ska också vara där - det är dennas namn jag glömt.

/fnissarsigtillsängs_81 
    Hihi, jag hade väldigt roligt åt det även om jag förstod att du syftade på en annan brud
  • Syrinx

Ninen - kollade i trådstarten och ser att ju smäller för er på lördag! Spännande!!! Hur känns det?

RiNa - hoppas ni hittar en DJ! Har tyvärr inga förslag alls. Kan bara musiker!

Doris skrev 2011-05-24 19:58:26 följande:
    Hej tjejer! Den här tråden vill jag gärna haka på. Jag och min sambo, som båda är från Malmö, har precis bestämt oss för att gifta oss i augusti 2012. Spännande, men jag har ingen aning om hur man planerar ett bröllop.... :) Vi har upptäckt att det är svårt att hitta en fin lokal i Malmö (eller utanför) där man får ta med drickan själv. Någon som har förslag?
     Välkommen hit! Vad roligt med fler 2012-brudpar! 

Idag är det på dagen 1 ÅR tills vi gifter oss! Längtar massor! 
  • Syrinx

Theka - så fina inbjudningskort! Hur gjorde ni dem?

Mikaela86 -  Mejl är på väg!

• Syrinx
    Theka skrev 2011-05-30 12:59:09 följande:
    Köpte papper på Panduro och klistrade ihop :) Gjorde en design på datorn och skrev ut på färgskrivare. Insidan ser ut så här:

Jag gillar ju scrapbooking och höll på en del med det förut men till inbjudningarna begränsade jag mig rejält och det är jag glad för i efterhand för det tog ändå ganska många timmar att pyssla ihop korten. Det är dessutom lätt att matcha andra detaljer till nu så här i efterhand.
    Supersnyggt, verkligen! Jag är så imponerad över att folk kan få ihop så snygga inbjudningskort!
    Mitt tålamod är närapå obefintligt vad gäller sånt - tur att fästmannen gillar det där med pyssel så vi förhoppningsvis får ihop något!
  • Syrinx
    Freakie skrev 2011-06-01 21:30:09 följande:
    Idag har vår cake topper kommit, underbart söt:
    Jättesöt! 
  • Syrinx
    Theka skrev 2011-06-09 15:49:28 följande:
    Vart håller Ninen hus? Jag vill ju se bilder från hennes bröllop!

Själv har jag 1 månad exakt kvar idag innan jag blir fru Skrattande 
    Jag funderade precis på samma sak! Är också jättenyfiken på bilder

Så härligt att det är så kort tid kvar!!! Känns allting under kontroll? 
  • Syrinx
    plin skrev 2011-06-09 16:22:51 följande:
    Drömde mardrömmar om bröllopet i natt. INGET VAR FIXAT! mamma hade satt ihop klänningen med säkerhetsnylar, ingen kunda fixa mitt hår, vi hade glömt köpa blommor (ska köpa på möllan dagen innan. en kompis ska binda buketten och blommorna behöver ju bara vara fina i en dag) och vi hade glömt duka och fixa mat. sjukt jobbigt faktiskt.

Har drömt en mardröm tidigare, men då missade jag hela bröllopet för att vi hade fastnat i Tyskland när vi skulle köpa dricka. När jag åkte till lokalen, som av någon anledning var en fritidsgård på lindängen, dagen efter så hade det ändå inte varit någon där. Ingen hade velat komma till vårt bröllop!
    Usch vad hemskt med mardrömmar! Det är tydligen ganska vanligt - har sett någon tråd om det här tidigare. Tur att det aldrig blir i närheten av lika illa som i drömmarna!
    Men då måste det smälla ganska snart för er väl? När?
  • Syrinx
    plin skrev 2011-06-09 16:39:40 följande:
    6 augusti smäller det så det är ganska snart. vi har liksom varit lugna för "nu kan vi inte göra något förrän alla har osat". Nu har alla svarat så nu MÅSTE vi göra en massa!!!
    Tur att vi har snälla vänner som vill hjälpa oss! 
    Haha, det är lätt hänt att det blir så kan jag tänka mig! Skönt med vänner som hjälper till iallafall Det är guld värt!
  • Syrinx
    ninen skrev 2011-06-09 19:18:30 följande:
    Hallå alla blivande brudar!Glad
    Bröllopet gick jättebra, blev mer rörd än jag trodde, stod och grät framme vid altaret..Skrattande Min man
    tyckte dock det var bättre än att jag skrattade av nervositet som jag var rädd för att göra.
    Har inga bilder än men ska förhoppningsvis få de till helgen och ska då lägga ut så ni får se!
    Har ni kommit överens om ngn tid för fika? Lycka till med planeringen!
    Kramar 
    Hej fru Ninen!!! Vad härligt det låter, stort grattis till att vara gift! Jag ser fram emot lite bilder

Ja hörni, hur blev det med fikat? Ska vi ta det till helgen kanske?

Idag ska fästmannen och jag gå till David Butler och kolla lite på vigselring! Hurra! Det blir nog också en tur till en klänningsaffär eller två, jag hoppas på att det finns lite modeller med båtringning så jag får se hur jag passar i det. Fästmannen ville också kolla på kostymer. Mysig eftermiddag! 
  • Syrinx
    Freakie skrev 2011-06-14 13:17:14 följande:
    Fika låter fortfarande trevligt, jag kan i helgen så vitt jag vet. Om det inte är så att det är möhippedags. Fick nämligen ett paket på posten igår, utan avsändare men med en prickig klänning... En lapp med lite instruktioner om vad jag skulle göa om klänningen inte passade med inte mer än så... Spännande!
    Åh, det låter spännande med eventuell möhippa! Det verkar ju onekligen lite misstänkt med ditt anonyma paket...
    Angående skor - kollade ju på internet åt dig när jag såg din tråd. Det verkar jättesvårt att hitta! Jag antar att du har tittat på Bianco? Jag tycker att de brukar ha väldigt mycket fint. Kanske att affärerna kring Davidshall kan ha lite annorlunda skor? 

Det låter som att fika kan bli svårt att få till den närmaste tiden! Om inte t. ex. fredag eftermiddag skulle funka? Då kanske ni som har mer regelbundna veckojobb har slutat?

Theka - Haha, ja det hade varit stressigt! Snacka om att ha is i magen isåfall..! Jag ska ha min mammas brudklänning, men vill sy om den litegrann så att den passar både mig och tiden Har varit inne på båtringning, men ville prova hur det såg ut. Nu blev jag ju förstås TOKKÄR i en så vacker klänning inne på Palm design! Underbar båtringning, långa spetsärmar, spetsbeklätt och figursytt liv och så bara en enkel kjol. Precis vad jag drömt om, och så satt den som gjutet också, förutom längden. Suck Obestämd

De var supertrevliga inne på David Butler också! Bara positiva vibbar! Fästmannen var också glad för att de hade vänt sig även mot honom, trots att han inte ska ha någon vigselring så blev han inkluderad. Vet någon av er om de tar emot eget guld att använda i ringen?
  • Syrinx

Hej igen alla Malmöbrudar! Nu är jag och fästmannen tillbaka i Malmö efter en hel sommar i Vadstena, där vi spelat opera för fulla hus! 

Först och främst, stort GRATTIS till Theka och Freakie!!! {#emotions_dlg.flower}  Vad härligt att ni är fruar! Det verkar som att ni båda fick en fantastisk bröllopsdag! Så vackra bilder, Theka! 
    Och Freakie, vad kul att ni blev så nöjda med allt! Jag ser också fram emot lite bilder när du fått ordning på bilduppladdningen Hur gick det förresten med gitarrist? Så tråkigt att jag inte hade tid eller så värst tillgång till internet under Vadstenavistelsen, jag har ju massor av musikerkontakter! 

Vad gäller låset så är det klart att vi ska haka på! Jag ska berätta för fästmannen så går vi dit och ger ert hänglås lite sällskap

VolbeatTess2011 och Rebekka 2012 - välkomna till tråden! Kul med fler härinne! 

Vi har insett att det faktiskt inte är alltför lång tid kvar! Nu är det ju dags att börja planera "på riktigt", med inbjudningskort och sånt. Vi hade hoppats att vi skulle kunna kolla på festlokalen, församlingshemmet inne i Vadstena, nu när vi var där i sommar, men de hade stängt för renovering. Synd, men samtidigt är det ju inte dåligt att vi får nyrenoverat till vår fest! Det gick ju iallafall att titta på utsidan - stora fönster, två stora vackra lindar som ramade in ingången, och på baksidan fanns ett utrymme under tak där man kan stå ute och titta på alla fruktträden i trädgården. Det känns som att det kan bli superbra!

Åh, jag slängde förresten ihop någon slags provbrudbukett tidigare i somras:

Jag hade tänkt lägga till rågax och kanske murgröna för att få den ännu mer vild och med handplockad känsla. Vad tycker ni om den?
Svar på tråden Malmö brudar 2011/2012