• RiNa

Malmö brudar 2011/2012

Hejsan!
    Någon mer i Malmö som gifter 2011/2012?  Kunde vara skoj att ha en tråd för oss så vi kan utbyta lite tips och ideér med varandra.
    Hoppas på många svar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-21 11:05
    Freakie, 28 år, inga barn än, gifter oss borgerligt 30:e Juli på Malmöhus slott, festen hålls på Wega Restaurang

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-21 11:06
    Theka, tjugotio år. Har en 20 månader gammal dotter. Gifter oss i St Pauli-kyrkan den 9 juli. Festen hålls på Holmåkra Loge.

RiNa: 24 år. Inga barn än, får se vad som händer efter bröllopet ;). Gifter oss i St:Pauli 4 feb och har bröllopsfesten på Hamn&Peppar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-23 08:18
    Ninen, 33 år, Son 2 år snart, gifter oss 28 maj i St Pauli, middag på Gränden restaurang.=)

Mikaela86, 24 år gammal med en son på 1 år den 31 maj, gifter mig i S:t Pauli kyrka den 27 augusti och har festen på Söderbloms Lounge & Grill =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-24 19:38
    1995 11 17, 32 år, dotter 14 år, dotter 10 år, son 8 år, gifter mig borgerligt 2012-11-17, var vet vi inte än.

Syrinx, 24 år, inga barn, gifter mig med min prins 26 maj 2012 utanför Vadstena. Men jag bor ju i Malmö!

• Svar på tråden Malmö brudar 2011/2012
  • RiNa
    Theka skrev 2011-04-26 21:24:00 följande:
    Vår vigsel är också kl 15 (i St Pauli). Vi kommer liksom mikaela86 fotas innan vigseln - dels för tiden och dels för att jag vill vara som snyggast till fotona, hehe. Efter vigseln kommer vi väl ha ris i håret, lite halvrasad frisyr av alla kramar och inte minst sjöblöta kinder och lite halvtaskigt smink för jag är övertygad om att jag kommer böla ögonen ur mig där framme. Skrattande
    Håller med dig om alla argument för att fotas innan. Dock har jag en m2b som är skrockfull och inte vill se mig i brudklänningen innan vigseln. Svårt det här alltså =)
  • Theka
    RiNa skrev 2011-04-26 21:28:24 följande:
    Håller med dig om alla argument för att fotas innan. Dock har jag en m2b som är skrockfull och inte vill se mig i brudklänningen innan vigseln. Svårt det här alltså =)
    Hehehe - det är dödsdömt för oss redan nu då Förvånad Min klänning kom hem för ett par veckor sedan och sambon har till och med snörat på mig den! Och vet ni! På påskafton rasade min tårtbit. We're doooooomed!   Flört
  • RiNa

Theka: Hahaha ja det låter inte så bra. Nej bara skojja, det kommer gå superbra för er. I min vigselring är det 13 diamanter men det hade han inga problem med. Tror mer det är en fixidé han har men det är svårt att få honom att släppa det. Glad

• Freakie
    Theka skrev 2011-04-26 21:43:44 följande:
    Hehehe - det är dödsdömt för oss redan nu då Förvånad Min klänning kom hem för ett par veckor sedan och sambon har till och med snörat på mig den! Och vet ni! På påskafton rasade min tårtbit. We're doooooomed!   Flört
    Vi kommer också att fotograferas innan vigseln, mest av praktiska skäl. Sminket och frisyren är ju som snyggast då och dessutom så slipper gästerna att vänta medan vi är iväg och fotograferar oss.
  • Theka

Jag tror nog vi ska klara oss, vi har ju en till synd i bagaget, vår 1,5-åriga dotter UTANFÖR äktenskapet! Förvånad

Men skämt åsido; jag kom på att jag har ett tips till malmöbrudar. På Baltzargatan ligger en sådan där prylbutik, jag minns inte vad den heter - save-nånting? Buy? I alla fall så hittade jag gästböcker för 10 kr styck där. De är i beige tyg med GÄSTBOK tryckt i guldfärg nere i högra hörnet. Bladen är blanka men det följer med ett linjerat papper som man lägger bakom liksom. Jag köpte två för att ha en att experimentera med men det slutade med att experimentet blev bra - jag klistrade helt enkelt på pappren som blev över från korttillverkningen och gjorde en variant av vårt inbjudningskort som framsida. 

• Syrinx
    Theka skrev 2011-04-24 21:31:21 följande:
    Syrinx: Blir också lugnad av goda erfarenheter från EG-blomman, min bukett är ju beställt.
    Åh!  Vart då utanför Vadstena?
    /östgötte i exil 
    Vad kul med en exil-östgöte! Var i Östergötland är du från? Vi gifter oss i Örberga kyrka, men bröllopsfesten blir inne i Vadstena så att folk lätt kan ta sig till sin nattlogi vid önskad tidpunkt. 

Ninen - vi tänkte ha "Den blida vår är inne", "Gud har omsorg om vårt släkte" och en som är på 800-nånting. Har för mig att den börjar nånting i stil med "Vi tror att Gud är skaparen.."?, har många verser och texten är otroligt vacker. Har tyvärr ingen psalmbok för de sena psalmerna, men jag kan verkligen rekommendera den. Blivande svärmor är kyrkomusiker så vi har fått en personlig genomgång!
    Vad ska ni andra har för psalmer? Freakie, hur går det med de okyrkliga vigselsångerna? Var ska ni gifta er förresten?

Blir nog ingen Wellness-bröllopsmässa om det är söndag 8 maj. Har min stora examenskonsert fredag 6 maj - välkomna förresten om ni har vägarna förbi Rådhuset kl 19, fri entré och vackert flöjtspel! - och hade tänkt att bara slappa och spendera tid med familj och vänner som kommer ner den helgen. 
    Freakie skrev 2011-04-26 22:13:51 följande:
    Vi kommer också att fotograferas innan vigseln, mest av praktiska skäl. Sminket och frisyren är ju som snyggast då och dessutom så slipper gästerna att vänta medan vi är iväg och fotograferar oss.
    Precis vad jag tänker också. Vi kommer nog båda vara alldeles rödgråtna efter vigseln! Fästmannen blir väldigt rödflammig när han gråter och mitt smink kommer nog rinna all världens väg tror jag. 

• Theka
    Syrinx skrev 2011-04-27 11:35:02 följande:
    Vad kul med en exil-östgöte! Var i Östergötland är du från? Vi gifter oss i Örberga kyrka, men bröllopsfesten blir inne i Vadstena så att folk lätt kan ta sig till sin nattlogi vid önskad tidpunkt. 

Ninen - vi tänkte ha "Den blida vår är inne", "Gud har omsorg om vårt släkte" och en som är på 800-nånting. Har för mig att den börjar nånting i stil med "Vi tror att Gud är skaparen.."?, har många verser och texten är otroligt vacker. Har tyvärr ingen psalmbok för de sena psalmerna, men jag kan verkligen rekommendera den. Blivande svärmor är kyrkomusiker så vi har fått en personlig genomgång!
    Vad ska ni andra har för psalmer? Freakie, hur går det med de okyrkliga vigselsångerna? Var ska ni gifta er förresten?

Blir nog ingen Wellness-bröllopsmässa om det är söndag 8 maj. Har min stora examenskonsert fredag 6 maj - välkomna förresten om ni har vägarna förbi Rådhuset kl 19, fri entré och vackert flöjtspel! - och hade tänkt att bara slappa och spendera tid med familj och vänner som kommer ner den helgen. 
    Freakie skrev 2011-04-26 22:13:51 följande:
    Precis vad jag tänker också. Vi kommer nog båda vara alldeles rödgråtna efter vigseln! Fästmannen blir väldigt rödflammig när han gråter och mitt smink kommer nog rinna all världens väg tror jag. 

Jag kommer från en liten håla som heter Skänninge, någon mil ifrån Vadstena bara. :) Vet dock inte vart Örberga ligger men det kryllar ju av vackra kyrkor där ute på gärdena. 

Jag undrar om det var Wellness-mässan min svärfar hade fribiljett till via Sydsvenskan - kan det stämma? Har inte själv hört talas om den. 
  • Theka

Idag ringde förresten kyrkan och meddelade att den präst som vi hade önskat, samma som höll i dopet för vår dotter, just bytt församling så de frågade om vi ville flytta med henne till St Johannes-kyrkan eller ha kvar St Pauli-kyrkan och då få en ny präst. Vi valde såklart att vara kvar i kyrkan, det var ju inte prästen som avgjorde valet. Nu fick vi en Tomas Larsson tror jag, någon mer som kommer ha honom? Han började iofs inte förrän 1 juni men kyrkan försäkrade sambon om att det var gott om tid till genomgång osv. 

• 1995 11 17

Vad är det för mässa ni pratar om?? Wellness mässa?? Vet ni var den är? Jag älskar mässor och sambon tycker oxå det är kul att gå.

• midsommardagen 2011
    Freakie skrev 2011-04-13 21:21:08 följande:
    Malmö Opera, så fint! Vi var också där och tittade

Vårt viktigaste krav när det gällde festlokal var att vi ville ha lokalen centralt i Malmö. Har en del gäster som inte är från Malmö, som kommer att bo på hotell och ville inte att dessa skulle behöva ordna med någon komplicerad transport. Så det fick bli Malmöhus för vår del!
    Ja malmöhus är himla fint också, ska gästerna gå upp längs trappan med de stora väggmålningarna av Carl Larsson? De målningarna är så fina! Var ska ni äta? I vigsellokalen? Eller i restaurangen?

Nu har vi varit och provfotograferats inför bröllopet också. Bilderna blev SUPERFINA! Vi kan inte vara nöjdare. Funderar nu på att ge min man en så där boduoir (?)-fotografering av mig, som han önskat sig i morgongåva. Hatar att fotograferas, men vår fotograf var jätterar så kanske jag vågar... 

Såg att någon frågade om Anna Gouteva på Davidhall. Hon är min florist till bröllopet och ska fixa brudbukett, bordsdekorationer  (till 9 bord) och mannens corsage (+en i reserv) för 5000. Då är min brudbukett väldigt arbetad, Hon använder sig av 70 rosor för att sy ihop kronbladen till en enda jätteros (haha fy vad fult det låter, men det är jättefint!). Tycker att det är ett bra pris. Hon är den enda floristen vi har varit hos, men min man fick en väldigt fin kontakt med henne, och hon har väldigt mycket roliga idéer. Väldigt engagerad. Jag gillar henne!
Svar på tråden Malmö brudar 2011/2012