• Cazz

bara en ring eller två?

funderar över vigselring. min förlovningsring är 12 mm därrför funderar vi på att införskaffa det till mig med. hur har du ? en eller två? sen undrar jag om du och din man har samma stil på ringarna. då jag vill ha rödguld och mannen vitguld. eller ser det bara konstigt ut om vi har olika? 

• Svar på tråden bara en ring eller två?
  • Pinkgrape

Jag har ingen ring nu, min förlovningsring är inramad på väggen i vardagsrummet. Det är en annan historia det. Jag hade nog ändå valt att bara ha en ring, då jag personligen känner att det är bekvämare.

Ringen jag har valt är en i rött guld med några små diamanter på. Min blivande har dock valt en svart titanring. Vi har alltså valt varsin som vi tycker om, inte två som matchar. Något som var viktigt för oss, att var och en fick välja precis det man vill ha :)

Jag tycker alltså inte alls att det ser konstigt ut om ni har olika ringar, tvärtom, så tycker jag det visar på att ni är två individer som låter varandra få vara sig själv, men som ändå valt att leva tillsammans :)

Och om två ringar, det är ju bara du som kan välja det. Vad du tycker blir finast och bekvämast. Jag tycker man kan göra precis som man vill, en eller två, spelar ingen roll :)

• förlovadflicka

"min förlovningsring är 12 mm därrför funderar vi på att införskaffa det till mig med"- fattar inte...
    Jag har iaf en förlovningsring som är likadan som min fästman och så kommer jag ha en vigselring uppå det. :) Vi ville gärna ha lika så att man ser att vi hör ihop :) 

• Niini
    förlovadflicka skrev 2011-04-11 10:19:31 följande:
    "min förlovningsring är 12 mm därrför funderar vi på att införskaffa det till mig med"- fattar inte...
    Jag har iaf en förlovningsring som är likadan som min fästman och så kommer jag ha en vigselring uppå det. :) Vi ville gärna ha lika så att man ser att vi hör ihop :) 
    TS menade nog att eftersom hennes förlovningsring är så tjcok kanse det ser dumt ut med ännu en ring :) Dessutom kanske det inte ryms ;)

Jag tycker du ex. skulle kunna lägga in nån/några stenar i din förlovningsring till vigseln, för att "uppgradera" den :) På så sätt får du behålla den du har men ändåfå nånting "nytt" :)
  • Niini

Vi har för övrigt likadana förlovningsringar, släta rosa guld. Vigslringarna kommer dock vara rätt olika.

• Cazz

mm vill att det syns att vi hör ihop samt att det syns att jag är gift ...tihi

• S2011

jag kommer ha en ring (silver med en rad infällda cz) och bm kommer ha en slät titanring.

det absolut viktigaste är att man har en (eller två) ringar som man känner sig nöjd och glad med. om en har rött och en vitt guld i ringen kommer knappast vara avgörande för om folk tror att man hör ihop eller inte.
    tänk vad många som skulle höra ihop om man drog ihop ett gäng par som har släta guldringar allihop... 

• prinsessanogrodan

Jag kommer ha två ringar och m2b en ring. Jag har en 6 mm förlovningsring med 12 diamanter på ena kanten och en vigselring 3 mm med 12 lika stora diamanter (alliansring). Mina ringar och m2b's ring är i titan men vi har inte likadana ringar (m2b är inte lika förtjust i blingbling som jag ). Mina ringar har blank yta (liknar vitt guld fast lite gråare, om man jämför mina ringar och vitt guld ser man lite skillnad) och m2b's ring har en grövre gråare yta med ett inlägg i guld i mitten runt hela ringen. Så våra ringar är bara lika på det viset att det är samma material och att våra förlovningsringar är lika breda.

• Aniara4

Jag valde en ganska smal förlovningsring för att få plats med en vigselring, som kommer att vara lite bredare. Fästmannen kommer bara att ha en ring, han kommer att gravera in vigseldatumet bredvid förlovningsdatumet i sin ring. Våra ringar är inte alls lika (fast båda är i rödguld), eftersom det passade bäst med en rundad ring på mig och en lite kantigare på honom. Man ska ju gå omkring med ringen hela dagarna och känna sig fin, och oftast är vi inte ens på samma ställe ju!

Jag tror det viktigaste är att man själv känner sig nöjd med ringen eller ringarna!

• Cazz

tror nu efter mycket funderande att det blir en trinity ring 2mm med 4 små diamanter med färger efter vilka månader alla i familjen är födda. Vad tror ni om detta?

Svar på tråden bara en ring eller två?