• Brud011

ÄNTLIGEN hittat örhängena "från mitt huvud"!

Hade nästan gett upp hoppet om att hitta dem men så såg jag länk till etsy.com här på BT och DÄR hittade jag dem! :) Men jag hittade dock två par som jag föll för, de är nästintill perfekta! Jag tänkte inte ha nåt halsband så vill ha lite större örhängen. Men nu skulle jag vilja ha lite smakråd bara av er, vilket av paren tycker ni bäst om? Jag har svårt att bestämma mig... min klänning är axelbandslös om det spelar nån roll ..:P

Så, antingen dessa:

Vintage style foiled back clear white marquis shape crystal with cubic zirconia earring post  -Free US shipping 

eller dessa:

Clear white teardrop cz on teardrop cz post earrings - Free US shipping 

Vilka skulle ni ta? Jag ska ha halva håret uppsatt ungefär och så en tiara eller ett diadem.

• Svar på tråden ÄNTLIGEN hittat örhängena "från mitt huvud"!
  • TheD

Kommer du ha slöja, tiara, diadem, krona? Är det pärlor, glitter, pärlor på klänningen?

• Brud011
    TheD skrev 2011-04-12 22:40:08 följande:
    Kommer du ha slöja, tiara, diadem, krona? Är det pärlor, glitter, pärlor på klänningen?
    ja eventuellt en kortare slöja i kyrkan bara (armbågslängd) och som sagt en tiara el diadem. Klänningen har mkt silverbroderier på det hjärtformade livet... inga pärlor el dylikt..
  • 11juni2011

Jag tycker om ettan bäst :=)
    Har du möjligtvis en länk till dom. Tyckte om dom riktigt mycket hehe, nu blev jag sugen på att inhandla ett par likadana :=)

• TheD

Eftersom du inte ska ha halsband så tycker jag du kan ha de större, dvs bild nr 1. Så länge du känner dig bekväm med stl. Själv älskar jag smycken och har hellre stora örängen än enkel pärla... :)

Örhängena kommer ta upp silverbroderiet så det blir fint!!!

• Looking foward
    Brud011 skrev 2011-04-12 22:37:24 följande:
    Hade nästan gett upp hoppet om att hitta dem men så såg jag länk till etsy.com här på BT och DÄR hittade jag dem! :) Men jag hittade dock två par som jag föll för, de är nästintill perfekta! Jag tänkte inte ha nåt halsband så vill ha lite större örhängen. Men nu skulle jag vilja ha lite smakråd bara av er, vilket av paren tycker ni bäst om? Jag har svårt att bestämma mig... min klänning är axelbandslös om det spelar nån roll ..:P

Så, antingen dessa:

Vintage style foiled back clear white marquis shape crystal with cubic zirconia earring post  -Free US shipping 

eller dessa:

Clear white teardrop cz on teardrop cz post earrings - Free US shipping 

Vilka skulle ni ta? Jag ska ha halva håret uppsatt ungefär och så en tiara eller ett diadem.

Helt klart ettan om du inte ska ha något halsband, jättefina!!
  • Brud011
    TheD skrev 2011-04-12 22:53:38 följande:
    Eftersom du inte ska ha halsband så tycker jag du kan ha de större, dvs bild nr 1. Så länge du känner dig bekväm med stl. Själv älskar jag smycken och har hellre stora örängen än enkel pärla... :)

Örhängena kommer ta upp silverbroderiet så det blir fint!!!
    tack för smakrådet :) det lutar nog åt de större örhängena... jag älskar också örhängen så håller med dig där :) hade jag haft hela håret uppsatt skulle jag nog känt att de var för stora dock..
  • Brud011
    11juni2011 skrev 2011-04-12 23:04:12 följande:
    Tack!
    Lite OT kanske, men den länkn du gav mig, det verkar som att dom är sålda?! Jag har aldrig handlat från etsy, så det kanske bara är jag som inte fattar?!
    hm.. kanske var för att jag tog länken från min varukorg eller nåt... jag beställde dem nyss men det borde ju finnas fler? Klicka på örhängen på startsidan o kolla igenom alla (17 sidor dock :P). Hittar du dom inte så maila hon som äger butiken och skriv att du vill ha ett par som heter "Vintage style foiled back clear white marquis shape crystal with cubic zirconia earring " (de hette så), så har hon säkert fler! Mailen är kara@designbykara.com.

annars hittar du nog några andra det fanns grymt många snygga tycker jag! 
    Lycka till! 
  • förlovadflicka
    11juni2011 skrev 2011-04-12 23:04:12 följande:
    Tack!
    Lite OT kanske, men den länkn du gav mig, det verkar som att dom är sålda?! Jag har aldrig handlat från etsy, så det kanske bara är jag som inte fattar?!
    Ja, de är sålda... Kanske finns andra likadana hos säljaren?
    Gillade de översta bäst :)  
Svar på tråden ÄNTLIGEN hittat örhängena "från mitt huvud"!