• Brud011

ÄNTLIGEN hittat örhängena "från mitt huvud"!

Hade nästan gett upp hoppet om att hitta dem men så såg jag länk till etsy.com här på BT och DÄR hittade jag dem! :) Men jag hittade dock två par som jag föll för, de är nästintill perfekta! Jag tänkte inte ha nåt halsband så vill ha lite större örhängen. Men nu skulle jag vilja ha lite smakråd bara av er, vilket av paren tycker ni bäst om? Jag har svårt att bestämma mig... min klänning är axelbandslös om det spelar nån roll ..:P

Så, antingen dessa:

Vintage style foiled back clear white marquis shape crystal with cubic zirconia earring post  -Free US shipping 

eller dessa:

Clear white teardrop cz on teardrop cz post earrings - Free US shipping 

Vilka skulle ni ta? Jag ska ha halva håret uppsatt ungefär och så en tiara eller ett diadem.

• Svar på tråden ÄNTLIGEN hittat örhängena "från mitt huvud"!
  • Brud011
    TheD skrev 2011-04-12 22:40:08 följande:
    Kommer du ha slöja, tiara, diadem, krona? Är det pärlor, glitter, pärlor på klänningen?
    ja eventuellt en kortare slöja i kyrkan bara (armbågslängd) och som sagt en tiara el diadem. Klänningen har mkt silverbroderier på det hjärtformade livet... inga pärlor el dylikt..
  • Brud011
    TheD skrev 2011-04-12 22:53:38 följande:
    Eftersom du inte ska ha halsband så tycker jag du kan ha de större, dvs bild nr 1. Så länge du känner dig bekväm med stl. Själv älskar jag smycken och har hellre stora örängen än enkel pärla... :)

Örhängena kommer ta upp silverbroderiet så det blir fint!!!
    tack för smakrådet :) det lutar nog åt de större örhängena... jag älskar också örhängen så håller med dig där :) hade jag haft hela håret uppsatt skulle jag nog känt att de var för stora dock..
  • Brud011
    11juni2011 skrev 2011-04-12 23:04:12 följande:
    Tack!
    Lite OT kanske, men den länkn du gav mig, det verkar som att dom är sålda?! Jag har aldrig handlat från etsy, så det kanske bara är jag som inte fattar?!
    hm.. kanske var för att jag tog länken från min varukorg eller nåt... jag beställde dem nyss men det borde ju finnas fler? Klicka på örhängen på startsidan o kolla igenom alla (17 sidor dock :P). Hittar du dom inte så maila hon som äger butiken och skriv att du vill ha ett par som heter "Vintage style foiled back clear white marquis shape crystal with cubic zirconia earring " (de hette så), så har hon säkert fler! Mailen är kara@designbykara.com.

annars hittar du nog några andra det fanns grymt många snygga tycker jag! 
    Lycka till! 
  • Brud011
    Amejuli skrev 2011-04-13 13:54:51 följande:
    Brud011: Alltså, tack så hemskt mycket för att du tipsade om denna försäljare. (Är ibland så mycket att kolla igenom på etsy så det är liksom svårt att hitta rätt ibland) Är helt såld på alla örhängen nu och jag vet inte hur jag någonsin ens ska får ner det till två att välja mellan :-P (Så bra jobbat av dig där)
    Men tack så hemskt mycket iaf för att du visade mig denna. Kommer definitivt bli örhängen för mig därifrån! :D
    Å vad roligt! :D Jättekul att kunna vara till hjälp :) Jag blev ju också hjälpt av BT :)
    Hehe nä jag vet, tro mig jag satt lääänge och kollade på många örhängen :P Beställde de första örhängena nu men är lite osäker om de är för stora... :S men går väl att skicka tillbaka och byta i så fall.

Lycka till med valet ;) 
  • Brud011
    11juni2011 skrev 2011-04-12 23:19:47 följande:
    förlovadflicka skrev 2011-04-12 23:12:35 följande:
    Ja, de är sålda... Kanske finns andra likadana hos säljaren?
    Gillade de översta bäst :)  
    Attans!!! Jag får maila henne då! Nu vill jag ju ha dom ännu mer :=)
    Lycka till! :) Kan höra av mig om jag tycker de är för stora när de kommer ;)
  • Brud011
    lepaus skrev 2011-04-12 23:46:48 följande:
    Superfina örhängen! Tack för länken till hennes Etsy-shop, personligen blev jag blixtkär i www.etsy.com/listing/71982070/clear-white-tea...Drömmer
    Jag vet jag kollade på dem också, superfina!!! Det var svårt att välja hon har så många som är precis min smak :) HAr du beställt dem?
  • Brud011
    Lillskoj skrev 2011-04-13 09:27:47 följande:
    Magnifika örhängen

Dessa köpte jag på balunz.se

(finns under kategorin "exklusivt och extra lyxigt" och kostar 449 kr)
    Också jättefina!! vågar jag titta in på den sidan eller kommer hitta ÄNNU mer :P
  • Brud011
    lepaus skrev 2011-05-15 14:14:40 följande:
    Hur har det gått? Har du fått dem och blev du nöjd? :)
    jadå jag fick dem efter typ en vecka och  I absolutely love them!!! :D så himla vackra! såg att de finns nu igen på hennes sida! själv då, beställde du några? :)
  • Brud011
    lepaus skrev 2011-05-15 16:30:05 följande:
    Åh, va roligt att du blev nöjd! Beställde du något matchande halsband eller så? Jag har inte beställt än! Vet inte hur jag lyckas hålla mig från att använda dem om jag köper dem nu ;) Skulle kännas kul att använda dem för första gången på bröllopet, och det är ett tag kvar hehe. Kanske måste be någon gömma dem haha :)
    nä jag ska inte ha nåt halsband så det blir örhängena och ett armband eventuellt. hehe när ska du gifta dig då? här är det bara 8 veckor kvar... *iiiiiiii* jag går och tittar på dem ibland men SKA inte använda dem innan, man vill som sagt ha dem första gången då :D
  • Brud011
    lepaus skrev 2011-05-15 17:16:56 följande:
    Inte förrän nästa sommar, så det är låååångt kvar! :) 

Be strong, you can do it! (inte använda örhängena innan alltså) ;)
    åå ja ok, men då kanske du hittar några andra, bäst att vänta :)
    hehe yes I will! :D
  • Brud011
    Humlan66 skrev 2011-05-15 21:15:29 följande:
    Jag har ikväll köpte dessa fina

Lite glittriga kanske , men dom va så billiga så blir det fel så blir det.Ingen större fara

Hittade dom på ebay

jättefina!! behöver inte alls bli för glittrigt, beror ju på hur resten är liksom :)
Svar på tråden ÄNTLIGEN hittat örhängena "från mitt huvud"!