• Miceme

Programhäftets framsida

Jag har samma problem som du. Jag har börjat att prova mej fram, här är mitt provex, ingenting sitterfast eller är noga utkllippt så du får bortse från det.
    Våra färger är creme, grön och rosa.
    Jag beställde cremefärgade och rosa likadana blommor och brads så ska jag prova att sätta på massa blommor i färgerna får jag se hur det blir.
    Jag kommer inte använda guldkanten. Har du synpunkter får du gärna ge mig dem
    Har du bilder på vad du har??

• Miceme
    Diamanten90 skrev 2011-04-13 12:45:43 följande:
    Här är va jag har för material. Kan nog skriva ut bilder och test från datorn och så går det ju alltid att köpa mera material. Ska kanske försöka mig fram, utan lim för vi har inte överdrivet många pärmar:p

Miceme: Jättesöta blommor på korten!:)
    jag vill också undvika lim så mycket som möjligt upptäckte jag efter mitt kladdande igår! Det är ju det som är så fantastikst bra med brads
    Silver och rosa är ju jättefint ihop! Silver kanske är svårt att se vad det står om det är väldigt tunt har du provat embossing?? Då poppar ju texten ut mer och är riktigt snyggt tycker jag. Man skulle ju också kunna "stötta" upp en silver text med en tunn svart penna .
    Monogram kanske kan vara något.
    Hörnstämplarna du har där är ju väldigt fina!
  • Miceme

hoodilady: Milda Matilda vilka fina

• Miceme

kan du inte göra monogrammet på gördeln?

• Miceme
    Diamanten90 skrev 2011-04-13 13:04:46 följande:
    Det skulle ju också kunna fungera. Men vad ska jag göra på själva pärmen då?
    Namn och datum kanske i en fin stil så det matchar med monogramet och hörnstämpel i två av hörnena.
    Du kanske kan köpa andra stämplar om de du hade var för stora.
  • Miceme
    Diamanten90 skrev 2011-04-13 13:13:06 följande:
    Verkligen mycket att tänka på! Vi har skilda placeringskort. Ska försöka få ihop några prototyper här idag:) Sätter upp dem när jag är klar!:)
    Blir spännande att se!
  • Miceme
    lepaus skrev 2011-04-13 13:11:24 följande:
    Jag funderar på att ha en enfärgad pärm och sen skriva ut t ex våra namn och datum och sätta fast med såna kuddar som gör att det blir lite mellanrum mellan pärmen och pappret (vet inte vad de heter egentligen?). Har också funderat på om man kan använda festprogrammet som placeringskort, så då måste jag ha gästens namn också någonstans. Hmm, mycket att fundera på Glad 
    det är 3d kuddar du menar
    Prova får du ser hur det blir, jag tycker att det är så svårt att föreställa sig men kanske att det blir lite mycket namn med både era och gästen?
  • Miceme
    lepaus skrev 2011-04-13 13:38:10 följande:
    Ah tack!

Jag insåg också att det skulle kunna bli mycket med både våra namn och gästens namn! Och lite förvirrande kanske? Fortfarande sugen på att använda festhäftena som placeringskort dock, kanske om man skriver ut våra namn och datumet direkt på pärmen och så gör en gördel som föreslaget tidigare i tråden och skriver gästens namn på den?

Kanske slutar med helt separata placeringskort i alla fall Skrattande 
    Det är nog en bra tanke med gördeln för jag tänkte att du kunde gjort så också precis efter jag postat förra inlägget.
  • Miceme

Jag tycker det första alternativet är bäst.
    Jag tror att gördeln vore fin i matt silverpapper,
    stämpel i två av hörnen.
    Jag tycker inte att du behöver 3d kuddar faktiskt.
    Och jag tycker inte det ser tomt ut alldeles lagom.
    Jag skulle nog ha skrivit program med stora bokstäver hela vägen

<jag kommer inte heller skriva något själv för jag är så dålig på att texta snyggt.

• Miceme

Du kan inte köpa matta silverpapper och skriva ut på direkt?

Stämplingen ser bäst ut på alternativ 2

• Miceme
    Diamanten90 skrev 2011-04-13 14:27:48 följande:
    Håller med om stämplarna. Ska försöka hitta silverpapper att använda:) Börjar bli nervös nu när det är så mycket att fixa inför bröllopet och då börjar jag må lite halvdåligt:p Hoppas att jag hittar allt som ska hittas smidigt!
    Monogramet är superfint!!
    Allt kommer bli jättebra, men av en anledning brukar materialet man ska beställa alltid vara slut i de färger man vill ha!!
  • Miceme
    lepaus skrev 2011-04-13 17:34:45 följande:
    Great minds think alike! Cool
    Skrattande
Svar på tråden Programhäftets framsida