• hoodilady

Programhäftets framsida

Jag skulle antingen ha gjort en gördel till häftet som nedan bilder, då kan ni skriva ut era namn och datumet eller ett monogram på a4 och sen skära ut remsor som ni sen limmar ihop på baksidan så det blir som en papperscirkel typ,

eller så skulle jag skriva ut era namn och datum på lite finare tjockare papper och limma på ett annat papper så det blir en liten ram runt, så kan ni limma på det på häftets framsida. typ som bilden underst. Men ni bejöver ju inte ha en rosett utan då centrerar ni bara det ni limmar på.

• hoodilady
    Diamanten90 skrev 2011-04-13 12:49:50 följande:
    Hoodilady: Ingen dum idé med en gördel! Ser ju riktigt fint ut:) Men måste nog ha någonting på pärmen i alla fall så det inte blir så jättetomt. Kanske bara stämplar i härnen eller nåt?
    Less is more ;)
     gör en lite bredare gördel så blir det inte tomt!
  • hoodilady
    Diamanten90 skrev 2011-04-13 13:53:08 följande:
    Det sket sig i förra inlägget. Råkade trycka på fel knapp:p
    Här är två exempel som jag slängt ihop. Tycker att det ser för tomt ut. Och jobbigt att skriva för hand! Funderar på att kanske skriva ut och på finare silver papper och använda 3d kuddar. Vad tycker ni? Och stämplar i alla hörn eller bara i 2?

Jag skulle personligen inte skriva "Program" på framsidan, gästerna kommer förstå ändå vad det är!
    Tycker att monogrammet endast vore sjukt snyggt i designsynpunkt! Många är så rädda för att ha mycket luft och tomt utrymme, men det är oftast då det blir snyggast..
Svar på tråden Programhäftets framsida