• Diamanten90

Programhäftets framsida

Jag har programhäftets innehåll klart, men hur ska framsidan se ut? Idétorka här och sambon vet inte heller. Pärmen är av tjockare papper som inte går in i printern och de är färdigt utklippta. Har en del stämplar men vet inte alls vad det ska stå på framsidan. Har rosa/vit/silver som tema och pärmen är rosa. Har svart och silver stämpeldynor och stämplar i form av olika mönster, hjärtan, ord (men INTE "program"), bokstäver och siffror. Tänkte först ha datumet längst ner men sambon tycker att det är för stora siffror och att det inte riktigt passar att bara ha dem på raden 280511. Kan någon komma med inspiration eller ideér?

junimamma.blogspot.com Ung mamma & Blivande fru
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 12:38
    Glömde att skriva att programhäftet är högre än det är brett. Alltså långsmalt, som en A4 vikt på längden men lite kortare.
  • Svar på tråden Programhäftets framsida
  • lepaus

Jag funderar på att ha en enfärgad pärm och sen skriva ut t ex våra namn och datum och sätta fast med såna kuddar som gör att det blir lite mellanrum mellan pärmen och pappret (vet inte vad de heter egentligen?). Har också funderat på om man kan använda festprogrammet som placeringskort, så då måste jag ha gästens namn också någonstans. Hmm, mycket att fundera på Glad 

• Diamanten90

Verkligen mycket att tänka på! Vi har skilda placeringskort. Ska försöka få ihop några prototyper här idag:) Sätter upp dem när jag är klar!:)

• Miceme
    Diamanten90 skrev 2011-04-13 13:13:06 följande:
    Verkligen mycket att tänka på! Vi har skilda placeringskort. Ska försöka få ihop några prototyper här idag:) Sätter upp dem när jag är klar!:)
    Blir spännande att se!
  • Miceme
    lepaus skrev 2011-04-13 13:11:24 följande:
    Jag funderar på att ha en enfärgad pärm och sen skriva ut t ex våra namn och datum och sätta fast med såna kuddar som gör att det blir lite mellanrum mellan pärmen och pappret (vet inte vad de heter egentligen?). Har också funderat på om man kan använda festprogrammet som placeringskort, så då måste jag ha gästens namn också någonstans. Hmm, mycket att fundera på Glad 
    det är 3d kuddar du menar
    Prova får du ser hur det blir, jag tycker att det är så svårt att föreställa sig men kanske att det blir lite mycket namn med både era och gästen?
  • lepaus
    Miceme skrev 2011-04-13 13:24:42 följande:
    det är 3d kuddar du menar
    Prova får du ser hur det blir, jag tycker att det är så svårt att föreställa sig men kanske att det blir lite mycket namn med både era och gästen?
    Ah tack!

Jag insåg också att det skulle kunna bli mycket med både våra namn och gästens namn! Och lite förvirrande kanske? Fortfarande sugen på att använda festhäftena som placeringskort dock, kanske om man skriver ut våra namn och datumet direkt på pärmen och så gör en gördel som föreslaget tidigare i tråden och skriver gästens namn på den?

Kanske slutar med helt separata placeringskort i alla fall Skrattande 
  • Miceme
    lepaus skrev 2011-04-13 13:38:10 följande:
    Ah tack!

Jag insåg också att det skulle kunna bli mycket med både våra namn och gästens namn! Och lite förvirrande kanske? Fortfarande sugen på att använda festhäftena som placeringskort dock, kanske om man skriver ut våra namn och datumet direkt på pärmen och så gör en gördel som föreslaget tidigare i tråden och skriver gästens namn på den?

Kanske slutar med helt separata placeringskort i alla fall Skrattande 
    Det är nog en bra tanke med gördeln för jag tänkte att du kunde gjort så också precis efter jag postat förra inlägget.
  • Diamanten90

Det sket sig i förra inlägget. Råkade trycka på fel knapp:p
    Här är två exempel som jag slängt ihop. Tycker att det ser för tomt ut. Och jobbigt att skriva för hand! Funderar på att kanske skriva ut och på finare silver papper och använda 3d kuddar. Vad tycker ni? Och stämplar i alla hörn eller bara i 2?

• Diamanten90

Kommer nog att skriva ut monogramet på datorn också och inte för hand.

• Miceme

Jag tycker det första alternativet är bäst.
    Jag tror att gördeln vore fin i matt silverpapper,
    stämpel i två av hörnen.
    Jag tycker inte att du behöver 3d kuddar faktiskt.
    Och jag tycker inte det ser tomt ut alldeles lagom.
    Jag skulle nog ha skrivit program med stora bokstäver hela vägen

<jag kommer inte heller skriva något själv för jag är så dålig på att texta snyggt.

Svar på tråden Programhäftets framsida