Inlägg från: cityalven |Visa alla inlägg
  • cityalven

barnens pappa vill lägga till sitt efternamn..

Det där är ett känsligt ämne. Har själv fastnat i ett sånt krig när jag var yngre för att min pappa ville att jag skulle heta som honom för att min mamma ändrade så att jag hade samma efternamn som henne när de skilde sig. Mamma fick ensam vårdnad för att pappa inte verkade vara så intresserad och för att det var enklast så. Men sen ansökte pappa om delad vårdnad när han flyttade från stockholm för att han inte skulle behöva betala sjbiljetten mellan städerna utan tyckte då att han skulle få hälften av barnbidraget då, vilket inte blev så.

Men iaf så började pappa och hans fru säga: du borde ta din pappas efternamn, tänk på ditt arv, blablabla... göra pappa glad...blablabla...

Jag tog upp det med mamma som blev rosenrasande och vägrade vilket jag bara var glad för då jag själv inte vågade sätta ned foten.

Dock är det så att barn över 12 har mer att säga till om. Och min fråga är: har du frågat barnen och vad säger dem? vill de ha din nya mans namn? eller sitt gamla? eller pappans?

lycka till!

Svar på tråden barnens pappa vill lägga till sitt efternamn..