Inlägg från: Wedding2012 |Visa alla inlägg
  • Wedding2012

Hur gjorde ni med smink + klänningen?

tog ni på er brudklänningen innan ni sminkade er eller efter?
    är lite orolig att den blir fläckig av sminket om man tar på den efter, men även innan, någon som har något tips för att förhindra att den blir fläckig?

Berätta gärna hur ni gjorde =)

• Svar på tråden Hur gjorde ni med smink + klänningen?
  • Wedding2012

jasså gör man? för när man provar den i butiken så trär dom den ju över huvudet..

• Wedding2012
    Rebbak skrev 2011-04-15 19:25:57 följande:
    tror det är lite olika. jag har varit med om båda. Min sömmerska låter mig klättra in i klänningen och det är mycket enklare.
    okej, jag vet inte om det kommer gå med min men det borde det nog göra, har snörning i ryggen
  • Wedding2012
    förlovadflicka skrev 2011-04-15 19:27:51 följande:
    Annars kan man ta något mjukt tyg emellan när man tar på klänningen för ansiktet... Finns det inte såna speciella, har för mig någon affär hade någon grej i provrummet man kunde ta på innan man provade kläder om man var sminkad... 
    kanske går att dra över en duschmössa eller något annars :P
  • Wedding2012
    TheD skrev 2011-04-15 21:04:07 följande:
    Min klänning träs över huvudet då jag kommer ha underkjol på redan... Så länge du får hjälp att någon håller ut klänningen aå att säga och du står STILL så ak det inte smeta sig :) Det är ju somvanligt om du redan har sminkat dig och ska ta på dig något... Fast i vardagen har jag oftast på mig kläderna redan...hhi
    okej, tack för tipset =).

ja och jag brukar inte gå i klänning heller :P.
  • Wedding2012

jag kommer ha underkjol.
    men tack för alla svar och tips =).
    Får se den 27/8 hur jag tar på mig den =)

Svar på tråden Hur gjorde ni med smink + klänningen?