Inlägg från: Tinzi |Visa alla inlägg
  • Tinzi

Skänk mig era flaskor från ert bröllop i Borås lr GBG tack!

Någon som har eller skall gifta sig i Borås/Göteborg m. omnejd och har /skall köpa in genomskinliga eller svarta vinflaskor så tar jag mer än gärna emot dem efteråt! Behöver alla jag kan få.

Bara att skriva här eller inboxa mig. 

• Svar på tråden Skänk mig era flaskor från ert bröllop i Borås lr GBG tack!
  • Tinzi
    AnnC81 skrev 2011-04-21 09:11:53 följande:
    Vi gifter oss ju om en månad och har samlat på oss vanliga gröna rödvinflaskor som vi har gjort egna etiketter till. Om det är intressant kan du få ärva de sen ;)
    21 maj 2011
    Hej! Ja, det vore ngt det, sådana mörkgröna va? Jag ska ju också ha etiketter på (smart) Hur många har du förresten? Mvh/Tina
  • Tinzi
    AnnC81 skrev 2011-04-21 09:54:36 följande:
    Japp, mörkgröna. Än så länge har vi ca 20 st, men jag behöver nog minst 30 så jag är på alla jag känner nu om att samla flaskor till oss ;) Säg bara till om du vill ha dom sen, annars kommer de ju ändå bara slängas :)
    21 maj 2011
    Oki, jag återkommer! Är nog mest inne på vita, men får jag ej tag på några så tar jag dom gärna :)
  • Tinzi
    Gottblåbär skrev 2011-04-21 13:27:01 följande:
    Jag har fått mina genomskiliga vinflaskor med svart skruvkork från resturang, fråga dem så får du samma sorts flaska =)
    Så gör jag nog! Toppen ideé :) Tack!
  • Tinzi
    LovisaB skrev 2011-05-02 21:30:45 följande:
    Blir väldigt nyfiken på vad ni ska ha de begagnade flaskorna till! Kanske en idé jag kan använda!?
    Diska ur, sätta på egna etiketter & fylla på med vin från bag in box = mkt mkt mkt billigare,
  • Tinzi
    Gottblåbär skrev 2011-04-21 13:27:01 följande:
    Jag har fått mina genomskiliga vinflaskor med svart skruvkork från resturang, fråga dem så får du samma sorts flaska =)
    du råkar inte bo nära GBG/borå¨s så jag kan ärva dina ? ;)
  • Tinzi
    Gottblåbär skrev 2011-07-05 20:47:15 följande:
    Jodå, bor utanför GBG :) I mölndal!!! 
    OJ! Har du gift dig ännu? eller när är det dax? och har du kvar flaskorna , ochkan jag få ärva dem isf? (många frågor nu) hahah.
  • Tinzi
    Gottblåbär skrev 2011-07-06 07:32:44 följande:
    Nej jag gifter mig 6 augusti, och jajjemen  har kvar dom, har precis satt på egna etiketter men de är ju bara att ta bort sen. Jag har en komps osm ska gifta sig i september som fråga om  hon kunde få flaskorna till hennes bröllop, men de var ett tag sedan och hon har inte sagt nått så ska höra med henne först, annars får du självklart ta dem. När gifter du dig??
    Åh *hoppas hoppas* Vi gifter oss i maj nästa år så är ett tag kvar. Och vill hon ha dem så ärver jag de gärna efter henne isf :) de blir ju inte direkt slitna kanske :)
  • Tinzi
    Mirjami skrev 2011-07-06 11:11:10 följande:
    En tanke bara: Bag in box har som billigaste vin Castillo de Gredos för 139 kr för 3 lit (motsvarar 4 flaskor). Det blir knappt 35 kr per flaska. Sen etiketterna på det och jobbet med att diska av gamla etiketter, påfyllning mm.

Castillo de gredos är sällskapsvin och egentligen inte för mat (vi ska ha bag in box med det till festen efter maten). Vill man ha vin som passar maten blir det dyrare.

Det finns dock ett vin ur beställningssortimentet jag ska testa. Enligt systembolaget passar det bra till maten vi ska ha OCH det är billigt: 750 ml, 39 kronor!
    Det är Castillo de Anna, crianza nr: 86384

Någon som testat det? Annars ska jag testa det och försöka komma ihåg att betygsätta det här.

Tänkte att det kostar lika mycket men ni slipper arbetet. DOCK är personliga etiketter absolut mer roligt och personligt! Tänkte bara för de som gör det ur ekonomisk aspekt. 
    Men då menar du vin från systembolagets sortiment? Vi skall inte köpa i Sverige, och vad jag minns hittade vi för 99:- i Tyskland. Sen tycker jag det är finare m. egna etiketter.
  • Tinzi
    Mirjami skrev 2011-07-06 11:11:10 följande:
    En tanke bara: Bag in box har som billigaste vin Castillo de Gredos för 139 kr för 3 lit (motsvarar 4 flaskor). Det blir knappt 35 kr per flaska. Sen etiketterna på det och jobbet med att diska av gamla etiketter, påfyllning mm.

Castillo de gredos är sällskapsvin och egentligen inte för mat (vi ska ha bag in box med det till festen efter maten). Vill man ha vin som passar maten blir det dyrare.

Det finns dock ett vin ur beställningssortimentet jag ska testa. Enligt systembolaget passar det bra till maten vi ska ha OCH det är billigt: 750 ml, 39 kronor!
    Det är Castillo de Anna, crianza nr: 86384

Någon som testat det? Annars ska jag testa det och försöka komma ihåg att betygsätta det här.

Tänkte att det kostar lika mycket men ni slipper arbetet. DOCK är personliga etiketter absolut mer roligt och personligt! Tänkte bara för de som gör det ur ekonomisk aspekt. 
    Svarar IGEN :) va lite distraherad förut!
    Jo, precis är ju för den personliga prägeln vi gör så här :)
  • Tinzi
    Mirjami skrev 2011-07-07 09:28:48 följande:
    Ja, köpta/beställda på systembolaget. Ja, den personliga prägeln är viktig, själv känner jag att tiden blir för lnapp att ordna sådant tyvärr. Är bara 4 veckor och två dagar kvar och jag tänker tvinga mig att njuta av sommaren med. Hur nu det ska gå till???

Men beställer ni etiketter någonstans ifrån eller klipper och klistrar ni? OM det är enkelt så kanske jag kan ta mig tid ändå :)
    NJUT du ;) Jag tänkte först beställa (billigt) från Vistaprint, men då vår ekonomi är super tajt så har jag gjort egna m. vårt monogram och ska skriva ut på vanligt papper (blir 10 st etiketter per sida) och limma på, blir nog jätte snyggt :)
  • Tinzi
    Gottblåbär skrev 2011-07-07 08:52:54 följande:
    Nämen dåså, då får du dem gärna ssen:)
    Hör av dig på min mejladress charlotte.engstrom@hotmail.com om jag inte skulle vara inne så mycket här efter bröllopet:) 
    åh! *glad* TOPPEN! Då hör jag av mig! :)
  • Tinzi

*puffar* nån som har flaskor att skänka?

• Tinzi

*puffar* Behöver ca 10-20 flaskor till (samma sorts flaskor)

Svar på tråden Skänk mig era flaskor från ert bröllop i Borås lr GBG tack!