Tips på gröna växter/Blommor till dukning?
Vi har svart vitt tema, men vill gärna piffa upp det med lite grön på borden, några tips på enbart hel gröna blommor/växter? ev. med vita blommor på kanske...
Vi har svart vitt tema, men vill gärna piffa upp det med lite grön på borden, några tips på enbart hel gröna blommor/växter? ev. med vita blommor på kanske...
Murgröna är det enda jag kommer på men det är för att jag ska ha det själv..
Hjärtan på tråd är ju en lämplig grön växt till bröllop.
Dom står ju i krukor och är slingerväxter, så antingen går det att sätta upp på bågar (varför inte hjärtformade) eller låta det slingra sig ut på borden från krukorna...
Annars tycker jag att det är snyggt att dekorera med limefrukter, äpplen (eventuellt som ljusstakar), päron mm...
Det är riktigt snyggt att frosta äpplen och päron.
Pensla på äggvita och rulla dom i strösocker.
Tänk på att du kan få in färg på andra sätt.
Om du ska ha karaffer med bordsvatten så kan du ha äppelbitar, päronbitar eller skivor av lime i vattnet exempelvis.
Knyt ett grönt band runt karaffen också så blir det en dekoration med funktion
Tycker att det skulle vara rätt häftigt med dracaena i smala vaser. Eftersom de är så smala, gör det inget att de är lite högre, men kan se varandra över borden ändå. De har härligt ljusgrön färg och kostar bara 19:- på IKEA.
Vit ranunkel är ju en vacker krukväxt!
Vi ska ha viburnum i bordsdekorationerna då denna växt även ingår i brudbuketten: