Tips på gröna växter/Blommor till dukning?
Vi har svart vitt tema, men vill gärna piffa upp det med lite grön på borden, några tips på enbart hel gröna blommor/växter? ev. med vita blommor på kanske...
Vi har svart vitt tema, men vill gärna piffa upp det med lite grön på borden, några tips på enbart hel gröna blommor/växter? ev. med vita blommor på kanske...
Murgröna är ju jättesnyggt och väldigt enkelt! Om du plockar långa revor kan du lägga ut dem över bordet som dekoration, de håller väldigt bra. Du behöver inget vatten alls till dem, så du behöver inte oroa dig för vältande vaser eller för hög bordsdekoration så att folk inte ser varandra.
Vi ska ha viburnum i bordsdekorationerna då denna växt även ingår i brudbuketten:
Ngn som vet om man dukar em/kvällen innan bröllopsfesten m murgröna om den håller sig fin o fräsh till em/kvällen dagen därpå?? Plastmurgröna köper man de oxå på blomsteraffär?
Vi ska använda blåbärsris till bordsdekoration...
Jag ska ha hjärta på tråd
en fråga, är inte murgröna giftigt? Var själv inne på det ett tag men vi har många barn och bebisar på festen så jag vågar inte ha det längre.. Plast är väl rätt dyrt eller?
Sådana limegröna orkidéer som syns på bordsdekorationen med äpplen ska vi ha, fast utan det cerisea i mitten. Vi kommer också ha vita liljor med lite av stjälken kvar oh några blad. Även limefärgad nejlika. Dessa blommor kommer jag ha både i min bukett, på bordet och även på tårtan (fejk, liljor är ju giftiga så vi kan inte ha äkta på tårtan) och de går i vårt temas färger- Vitt och lime (äppelgrönt).
Sånt "gräs" ska inte vara så dyrt. De köper ju in det i stora knippen liksom. Är väl säkert olika från butik till butik, men ett knippe (i okej storlek) för 10-20 kr ska du allt kunna få. Tycker jag i alla fall, som det var när jag jobbade sist..
Vi ska ha viburnum i bordsdekorationerna då denna växt även ingår i brudbuketten:
Ja, den på bilden heter viburnum. Jag köper via blomsteraffär, har ingen aning om ifall den växer vilt.
Ett bra och superbilligt tips är att i början av sommaren (om det skulle vara då du gifter dig) plocka blåbärsris i massor. Det är då alldeles ljusgrönt och jättevackert. Nästan genomskinligt när det lyser ljus mellan bladen. blir jättefint i vaser.