• Moster Stina

Dekorationer i kyrkan?

I flera kyrkor så har de en liten behållare längst ut på varje kyrkbänk där man kan sticka ned en blomma.
    Kolla vad som finns i eran kyrka!

Men själv skippar jag nog extrablommor. kyrkan är så fin i sig, och vi  och näbbarna kommer givetvis ta andan av folk ändå...

Så jag tycker det bara blir onödiga pengar på något som folk inte minns sen i alla fall... 

• Moster Stina
    Blizz skrev 2011-04-18 11:30:37 följande:
    Jag tänker nog köpa en liten blomma att sätta på utsidan av varje bänk. Vår kyrka är fin, väldigt stor och pampig men lite mörk inredning för alla fönster har såndär glasmålning så det kommer inte in så mkt solljus. Därför tänkte jag att det skulle vara fint att piffa till med en liten blomma. Behöver inte bli så dyrt, behöver ca 25 st och kan kanske köpa för 10-15kr st. Jag har själv varit på bröllop där folk har dekorerat kyrkbänken och jag har definitivt lagt märke till det! Men jag är å andra sidan en person med sinne för detaljer........
    Tycker ni att det är onödiga pengar?
    För mig är det onödiga pengar, MEN man kan ju ta med blommorna till festen sen och använda dem där!

Och visst, jag skulle visst lägga märke till pyntad kyrka, men jag vill också få tillfälle att slå dem med häpnad när de kommer till den vackert pyntade festen!
    De behöver liksom inte se allt direkt!
Svar på tråden Dekorationer i kyrkan?