• Pinkgrape

Dekorationer i kyrkan?

Har jag uppfattat det rätt, dekorerar en del av er i kyrkan också?

Vad dekorerar ni isåfall med?

• Svar på tråden Dekorationer i kyrkan?
  • Pinkgrape
    Moster Stina skrev 2011-04-18 10:57:33 följande:
    I flera kyrkor så har de en liten behållare längst ut på varje kyrkbänk där man kan sticka ned en blomma.
    Kolla vad som finns i eran kyrka!

Men själv skippar jag nog extrablommor. kyrkan är så fin i sig, och vi  och näbbarna kommer givetvis ta andan av folk ändå...

Så jag tycker det bara blir onödiga pengar på något som folk inte minns sen i alla fall... 
    Jag är lite inne på det, att det känns lite onödigt och vår budget tillåter definitivt inget sådant. Jag tycker dessutom att kyrkan är väldigt fin som den är :)

Tänkte ändå att det kunde vara skoj att få höra vad folk planerar för kyrkan :)
  • Pinkgrape
    Blizz skrev 2011-04-18 11:30:37 följande:
    Jag tänker nog köpa en liten blomma att sätta på utsidan av varje bänk. Vår kyrka är fin, väldigt stor och pampig men lite mörk inredning för alla fönster har såndär glasmålning så det kommer inte in så mkt solljus. Därför tänkte jag att det skulle vara fint att piffa till med en liten blomma. Behöver inte bli så dyrt, behöver ca 25 st och kan kanske köpa för 10-15kr st. Jag har själv varit på bröllop där folk har dekorerat kyrkbänken och jag har definitivt lagt märke till det! Men jag är å andra sidan en person med sinne för detaljer........
    Tycker ni att det är onödiga pengar?
    För MIG är det onödiga pengar, då vår budget är VÄLDIGT liten. Därför känner jag att jag hellre spenderar de pengarna på annat. Hade jag haft pengar till att göra något sådant, så kanske jag hade gjort det.

Jag tror iaf att det kommer bli jättefint! :)
  • Pinkgrape
    Syrinx skrev 2011-04-18 21:48:02 följande:
    Egenplockade ängsblommor är kanske ett alternativ om ni ändå vill ha lite dekoration i kyrkan? Jag gissar att ni ska gifta er i augusti, att döma av din bloggadress? Det finns ju många vackra sensommarblommor både i trädgårdar (varför inte trädgårdsrosor?!) och i det vilda, och man behöver bara en blomma i varje bänkradshållare t ex för att få en trevlig effekt. Det går ju alltid att be pappa/syster/kusin/goda vännen att plocka med en liten bukett och smycka kyrkan
    Nja, jag känner väl dels att jag inte riktigt tycker att det behövs och dels att det blir lite väl tajt om tid. Vi gifter oss redan kl.13 och det är så mycket som ska hinnas före. Sen är jag inte speciellt förtjust i blommor, kommer varken ha det i min brudbukett eller i dekorationen i festlokalen.

Hade jag haft gott om pengar, så hade jag dock fyllt kyrkan och festlokalen med pioner, ranunkler och anemoner :P Men nu är inte fallet så, så då är jag hellre utan :)
  • Pinkgrape
    Syrinx skrev 2011-04-18 21:53:08 följande:
    Nä okej, då förstår jag att ni prioriterar annat. Jag trodde att du gärna ville ha dekoration i kyrkan, det var därför jag försökte komma på gratis idéer!
    Tack, det var väldigt snällt :)
    Nej, jag var mer bara nyfiken på andras dekorationsidéer, för skojs skull typ :)
  • Pinkgrape
    MaddeåMats skrev 2011-04-19 11:58:46 följande:
    zvartaliljan, jag bor i Malmö och köper dem på torget
    Ni har så mycket fördelar i södra sverige ;P haha
Svar på tråden Dekorationer i kyrkan?