• Lilique

Vältimade Save-the-dates!

Vi ska gifta oss den 30 juni nästa sommar, mitt i semesterruset. Så självklart ska vi skicka ut Save-the-dates. Men frågan är bara när vi borde göra det? 

Min släkt planerar sina resor och aktiviteter lååångt iförväg. Nästan skrattretande långt. De hinner knappt landa innan de bokat nästa års semester. Så vi måste ju skicka ut våra save-the-dates i väldigt god tid, det är ju inte alla som vill betala för att boka om sina flygbiljetter etc. Men å andra sidan vill jag inte skicka ut dom så pass tidigt att de hinner glömma bort det igen.

Exempel på för sent: Vid jul
    För tidigt: jaa... säg det?

Spontana tankar? 

• Svar på tråden Vältimade Save-the-dates!
  • Millemoj

Skicka ut STD-kort nu strax efter sommaren och sedan en liten sms-påminnelse eller något till de mest glömska. Sen kan du ju skicka ut inbjudningarna hyfsat tidigt också - så då blir det tre påminnelser inom en relativt kort period Flört

• Wintercandles

Vi skickade ut våra std ett år innan. Det var väl lite vårt sätt att berätta också.

• Merrick

Bra tips...vi ska gifta oss 22 juni (midsommarafton) nästa år, då kanske vi skickar ut std-kort strax efter sommaren? 

• Lilique

Ja, Millemoj, tre påminnelser låter bra. =)
    Tack ska ni ha! 

• Elintheres

Tack för att du frågade detta då jag har samma fundering.
    Vi ska gifta oss 14 juli 2012 och det är ju verkligen mitt i semestern.
    Hur har era Save The Date kort sett ut?

• Catta

Vi skickade ut våra STD ca 6 mån innan vigseln. Vi ska gifta oss i sept så ung i jan/feb. Vi tog ett kort på oss i vinterkläder framför kyrkan och gjorde en liten kalender under för september månad med vårt datum inringat och en liten "anteckning". Många verkar tycka att det var ett kul sätt :)

• Merrick

Vår kommer se ut ung. såhär, fastän detta är bara en skiss i datorn, ska göra dem själv sen med olika papper/stämplar osv.
    Men de ska se ut såhär, våra namn kommer stå på baksidan, de kommer att vara små kort i små kuvert.  Vi har färgtema mörklimegrön och mörkcerise typ.... 

Svar på tråden Vältimade Save-the-dates!