Inlägg från: pyret och snöflingan |Visa alla inlägg
  • pyret och snöflingan

Tips till er med breda fötter!

Aniara4 skrev 2011-04-18 19:24:10 följande:
    Kul att höra!

Jag har korta och breda fötter, så skor brukar klämma där foten är som bredast och glappa i hälen. Förra året var jag i London och provade skor med extra bred läst, och till min förvåning hade jag plötsligt storlek 36! (Brukar ha 38 annars, men även då är de ofta för smala.)
    Jag har köpt mina skor på http://www.duoboots.com/products/shoes/ 
    från England. De har tre olika breddstorlekar på skorna vilket är väldigt bekvämt då mina fötter är breda som en 41a i Sverige och långa som en 39a... Så jag har alltid haft stora skor som får glappa lite. Men jag hittade ett par supersnygga pumps med 9,5 cm klack, i brunröd krokodilmönster, skinnskor. Riktigt fina och kostade runt 500 lappen. Man får betala för returfrakten men det är det värt. (Om de skor som man beställt inte passar) Jag råkade ta 41or en annan modell och de var alldeles för stora på längden, sen tog jag en 40a och sen 39a.. Så tredje gången gillt.
    Har fått flera kommentarer att det var snyggt med skor som matchar min hårfärg Glad

Så man behöver inte vara så som alla andra och ha vita brudskor, man kan ha vilken färg man vill..

Brudklänningarna har ju mer och mer kommit i flera andra färger och olika kombinationer så varför inte trotsa trenden och traditionen att ha vita brudskor.. Dessutom, handen på hjärtat, hur roligt är det att ha ett par skor man aldrig kommer att sätta på sig igen?

De som jag har köpt har jag redan haft några gånger till andra tillfällen.
Svar på tråden Tips till er med breda fötter!