• Gopplan

Visa din frisyr och sminkning

Jag tänkte att det vore kul att få se vad ni andra har tänkt ha för frisyrer och sminkning på den stora dagen. Själv vet jag inte riktigt än, men letar inspiration för fullt och snart är det dags att träffa min frisör/sminkös för att se vad hon kan rekommendera. Jag tror att jag vill ha en ganska diskret sminkning, men nu funderar jag även på att kanske ha markerade röda läppar som matchar mina röda rosor i buketten. Vad tror ni om det?

Frisyren kommer att bli något uppsatt, inga böljande lockar utan jag tror att jag vill ta tillvara på mitt långa hår och göra något snirkligt uppsatt. Något i den här stilen:

Eller så här:

Jag älskar den här frisyren, men vet inte om det är prakiskt möjligt med mitt hår:

Jag vill ha både slöja och krona och jag tror att en liknande frisyr som Victorias skulle passa med det. Dock vet jag inte om det är snyggast att ha slöjan över eller under chignonen. Vad säger ni andra brudar?
  • Svar på tråden Visa din frisyr och sminkning
  • Pinkgrape
    Emma F skrev 2011-04-19 15:56:46 följande:

Supersnyggt! Gillade verkligen klänningen och hade absolut kunnat tänka mig den själv. Jag är lite rädd för skärningen ( tror det kallas sweetheart?) eftersom jag knappt har några tuttar. Är den liksom hård eller mjuk i livet?

Ja, jag har alldeles för mycket tuttar :P haha

Tyvärr så vet jag inte hur den är, då jag inte beställt den ännu. Det finns dock en tjej här, frallan, tror jag, som har exakt denna klänningen hemma. Du kan ju fråga henne :)
  • Gopplan

Åh, vad fina ni alla kommer att vara! Jag gillar allas stilar även om jag själv inte skulle passa i samma sakSkrattande

• MrsT2011

Jag är mer av en klassiskt romantisk brud, tänker mig denna frisyr till slöja och tiara:

Tillsammans med en sminkning i den här stilen:

Vad tror ni om detta??
  • hoodilady
    MrsT2011 skrev 2011-04-20 11:46:02 följande:
    Jag är mer av en klassiskt romantisk brud, tänker mig denna frisyr till slöja och tiara:

Tillsammans med en sminkning i den här stilen:

Vad tror ni om detta??
    Jag älskar Jessica Simpson frisyren! Men jag tycker du ska ha en lite mjukare sminkning till den looken, tyckte sminkningen va ganska hård. eller är jag ute och cyklar?
  • Pinkgrape
    MrsT2011, jag tycker frisyren är jättefin och jag tror att sminkningen kommer passa bra till :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • MrsT2011
    Gopplan skrev 2011-04-19 11:07:21 följande:
    Jag tänkte att det vore kul att få se vad ni andra har tänkt ha för frisyrer och sminkning på den stora dagen. Själv vet jag inte riktigt än, men letar inspiration för fullt och snart är det dags att träffa min frisör/sminkös för att se vad hon kan rekommendera. Jag tror att jag vill ha en ganska diskret sminkning, men nu funderar jag även på att kanske ha markerade röda läppar som matchar mina röda rosor i buketten. Vad tror ni om det?

Frisyren kommer att bli något uppsatt, inga böljande lockar utan jag tror att jag vill ta tillvara på mitt långa hår och göra något snirkligt uppsatt. Något i den här stilen:

Jag vill ha både slöja och krona och jag tror att en liknande frisyr som Victorias skulle passa med det. Dock vet jag inte om det är snyggast att ha slöjan över eller under chignonen. Vad säger ni andra brudar?
    Min högst personliga åsikt är att röda läppar passar bäst till en look med inspiration från 20-talet eller 50-talet, till exempel i kombination med en kort klänning i vitt och svart. Jag tror att till en klassisk brudlook med lång vit klänning och slöja kan det kännas lite för "hårt" med riktigt röda läppar. Är du med på hur jag menar?

Om du ska ha en vacker knut i stil med den Viktoria har på bilden, då hade jag fäst slöjan under knuten så att frisyren framhävs.
  • MrsT2011

Tack för er feedback! Glad Har fått för mig att sminkningen kommer se mjukare ut på mig, jag är lika blond som fröken Simpson på bilden. Men jag ska för säkerhets skull be sminkösen ta det lugnt med eyelinern och ögonbrynspennan...! Flört Det viktigaste är att det blir en skimrande palett i nougat och gammelrosa.

• BlackWIngedAngel
    Loche skrev 2011-04-19 11:12:11 följande:
    Om du ska ha krona tycker jag nog att slöjan ska sitta ovanför chignonen,,, i anslutning till kronan liksom,,, utan krona är det snyggast att ha slöjan under,,, är min åsikt. :)
    Jag är helt på din linje! 
    Hade inte tänkt på det förrän du sa det, men jag tycker också tiaran är det som avgör var slöjan ska sitta. :)
  • BlackWIngedAngel
    MrsT2011 skrev 2011-04-20 11:56:25 följande:
    Min högst personliga åsikt är att röda läppar passar bäst till en look med inspiration från 20-talet eller 50-talet, till exempel i kombination med en kort klänning i vitt och svart. Jag tror att till en klassisk brudlook med lång vit klänning och slöja kan det kännas lite för "hårt" med riktigt röda läppar. Är du med på hur jag menar?

Om du ska ha en vacker knut i stil med den Viktoria har på bilden, då hade jag fäst slöjan under knuten så att frisyren framhävs.
    Jag tänkte bara poäntera något som glöms bort ibland:
    En 50-talslook behöver inte alls inkludera en kort klänning i mer än en färg. Sminkningen användes även av brudar vid kyrkbröllop och det var ju oftast väldigt klassiska bröllop. Kyrkbröllop på 50-talet inkluderade helvita "klädda" klänningar och slöja. De bröllop som görs i 50-talsstil idag är ju inte särskilt lika just brudpar från den eran utan festklädda par i största allmänhet. 

Så röda läppar och en 50talssminkning kan absolut passa en brud i mer klassiskt vitt och slöja. :)
  • hoodilady

Vill passa på att tipsa om Mia Högfeldt, världens grymmaste frisör och sminkös! Amelias skönhetsredaktör... Grym i gemet så att säga Cool
    Så otroligt trevlig, rolig, duktig och snäll. Precis en sån kvinna man vill umgås med på sin bröllopsdag!

• Lili

Här ser ni min frisyr. Murgrönan köpte jag på kruka och så kippte frisören slingor av den och fäste med hårnålar. Den höll jättefint, vissnade inte alls.  Slöjan fästes lågt i nacken, med hårnålar.

• Loche

Lili: guuuud så otroligt vackert!!

• Jag han

Blir väl en ganska klassisk sminkning som går i brunt, beige, guld och lite rosa.. Längtar så himla mycket efter dagen D. Ska bli så underbart att känna sig fin för en gång skull... :)
  • Lili
    Loche skrev 2011-06-29 07:43:57 följande:
    Lili: guuuud så otroligt vackert!!
    Skrattande tack vad snäll du är!
Svar på tråden Visa din frisyr och sminkning