Inlägg från: du å ja bäjbä |Visa alla inlägg
  • du å ja bäjbä

18:e juni 2011!!!

Vilka är vi som gifter oss den 18/6 2011? Och hur långt har ni kommit? Vi har kommit hit: Lokal klar. Präst klar, utomhusvigsel. Hindersprlvning fixad, inkl. Efternamn. Klänning klar. Brudgummens kläder klara. Skor klara. Frisör å makeup bokat, inkl. Konsultation. Bukett, tärnbukett å corsage bestämt å bokar. Bröllopsresa beställd. Hotellnatt fixad. Tärn- & marskalk kläder klara, skor kvar. Provdukning klar & bestämt. Underhållning bokad. Inbjudningar skickade. Maten bestämd, provlagad (buffé) Dryck bestämd, delvis inköpt. Bröllopstårta bestämd, inte beställd. Serveringspersonal i stort sett klar. Säkert glömt en del! Men jag känner mig lite FÖR lugn! Så vi kan väl peppa varann =)

• Svar på tråden 18:e juni 2011!!!
  • du å ja bäjbä

galet är ordet!

ringar är klara kom jag på...
    men manschettknappar! och skor till kvällen...och festprogram.. och vigselprogrammet.. och all mat som ska lagas...

kanske inte bör vara lugn ändå?? fast.. jag litar på att vi, tillsammans med en del hjälp, faltiskt ror d i land utan massa stress in i d sista.. vi har iaf turen att få vår lokal redan torsdagen innan, så vi har gott om tid att duka å göra fint =)

preliminära körscheman? hur ser era ut?

• du å ja bäjbä

ja, nu är det nära =)

och jag är helt plötsligt suuuperstressad!

kvar att göra:

laga all mat
    vigselprogram
    festprogram
    bordsplacering
    underkläder
    tärnornas skor
    öva på valsen
    öva på vårt sångframträdande tillsammans med övriga inblandade
    alkoholen och alkoholfritt (vi har varit i tyskland en omgång redan, resten beställer vi på bolaget)

och en massa mer tror jag.. en himskans massa små (och större) inköp.. och så såklart allt det där den sista veckan..

idag har vi iaf haft vårt vigselsamtal.. det är på riktigt nu!! och det känns bra... det enda jag och min blivande är överens om är löftena.. HAN vill skriva egna, men det vill inte jag.. tror att jag kommer storböla då och vill ha tryggheten att prästen förestavar mig/oss... 

men vi har sååå himla ont om tid just nu! i stort sett varje dag fram till den 15:e är bokad (inte bröllopsgrej-bokad) och sen e d ju inte långt kvar... men allt går =)

Svar på tråden 18:e juni 2011!!!