• wiii

18:e juni 2011!!!

Det som är kvar

Färdigställa menyn
    klura ut dekoration av vigselplatsen (utomhus)
    Bestämma bukett och blomdekorationer till borden (florist klar)
    träffa vigselförättaren
    bestämma tårta (konditor bestämd)
    mäta bord i lokalen och fixa hyra av dukar
    Mina skor
    Brudgummens kläder
    bordsplacering
    köpa alkohol
    laga maten
    köpa foundation och läppstift
    ring ska köpas, men vet vilken jag ska ha 
    frisör (vill bara få håret lockat, alltså ingen uppsättning)

ojoj, mycket arbete kvar ser jag, och då ar jag säkert glömt något... 

• wiii

Ja nu går det fort!
    Vi har en hel del kvar, så nån vila den här månaden lär det inte bli :P
    Kommer dock att vara ledig två dagar innan bröllopet så det känns skönt, framför allt som vi lagar maten själva (buffe) och en del grejer måste göras just dom dagarna för att inte hinna bli dåligt.
    vi har vårt osa nu på fredag så vätar med spänning på att se hur många vi egentligen blir, har 45 bekräftade och 5 st som tackat nej än så länge av sammanlagt 70 inbjudna, så är ganska många kvar som inte svarat ännu.

• wiii
    hoodilady skrev 2011-05-19 13:22:41 följande:
    Åh, stackars er som har massor kvar, hoppas ni inte glömmer bort att njuta och slappna av lite!

Jag måste ut och köpa underkläder på lördag.. Har ni några tips vart man kan gå i sthlm där det finns flera butiker i en ganska liten radie? Kommer förmodligen satsa allt krut på Lindex, älskar deras underkläder!!

Jag fick hem mina skor igår, de är sååå snygga och sköna! De är ca 10cm höga, men känns som man svävar fram på moln :)

Jag måste skicka ett mail till vigselförrättaren nu och skriva vad hon ska säga. Vi hade möte med henne för 2 veckor sen, hon är öppen för alla förslag. En sålänge har vi bara en text som hon ska läsa precis i början av ceremonin.

Är det någon mer som gifter sig borgerligt?
    Någon som vill dela med sig av fina texter eller dikter?
    Vi gifter oss borgerligt!
    Vi ska ha valda verser från "den vardagliga kärleken" av maria Wine, och "Måhända" :)
    Skulle gärna vilja ha någon text om äktenskapet också, men har inte hittat nåt bra än.
  • wiii
    Emelie 87 skrev 2011-06-13 18:32:44 följande:

Guuuud nu på lördag är det dags!!! :D

En fästis, två barn, oändligt med kärlek
    Ja, det är bra märkligt! Det kan väl ändå inte riktigt vara sant att man snart är gift? ;O
Svar på tråden 18:e juni 2011!!!