Inlägg från: Kattpoet |Visa alla inlägg
  • Kattpoet

Gur mycket fick ni för 25.000kr?

Vi gifte oss för 10 000 kr.   Man kan klara sig på 25 000 , visst är det er dag och allt sådant och visst man gifter sig bara en gång ( i mitt fall två) och det   men man måste ju klara morgondagen med.

Vill du gifta dig så kan du klara  dig med det du har nu, rätta bara dina drömmar efter plånboken. 

• Kattpoet

Vår lokal var den bydgegården och eftersom hans familj bor där kostade det endast 500 kr.  
    Många byalag har en lokal att hyra ut, ibland är det  i en skola och ibladn i en gammal herrgård.

• Kattpoet

Um... så fick inte jag som jag ville som gjorde för 10 000kr?

Vi hade catering, det enda jag gjorde själv var  tårtan men det var mest pga allergier och mitt hår, blommor med eftersom jag är allergisk emot starka dofter. 

• Kattpoet

Catering svärmor hittade var 100 kr per portion och vi var 30 stycken, ja det var ett problem med det visste vi inte innan vi hyrde dem, de hade inte allergi vana, sånt händer.

Om man vill ha ett budget bröllop, det finns ju liksom ett liv  efter bröllopet, så måste man sätta sig  ner och fundera på vad  som är viktigaste, inte vad man drömmer om utan viktigaste.

Sedan arbetar man där ifrån.

Jag fick fick vad som var viktagaste och också var jag drömde om, min man, jag drömt om honom sen jag var barn...  

• Kattpoet

Kyrkan kan göra undantag för måltidsdryck vid bröllop, begravningar och andra högtider, det gäller bara att fråga dem om ett glas vin till maten är okej eller ej.

• Kattpoet

SofDan, känner du någon som kan sy?  Då kan du sy dig en tunn ylle klänning för vinterbröllopet, det skulle vara så vackert och varmt.

Mammas granne stickar just nu på sin dotters bröllopsklänning, det ska ha den i jul, mamma visade mig en bild idag, synd att jag inte sparade bilden. 

• Kattpoet

Jag sett folk få liknade men billigare än att köpa direkt från henne.

Svar på tråden Gur mycket fick ni för 25.000kr?