blommorna gör mig hysterisk!
Jag ger upp! Jag ger upp de jävla blommorna och skiter i hela alltihopa.
Hur jag än vänder och vrider på det så kostar det mycket mer pengar än jag vill lägga på nånting som vissnar och dör under dagen, och som jag antagligen kommer att få kramp i handen av och tröttna på efter ett kort tag.
Om jag köper tjänsten av florist så kommer jag bli ruinerad. Om jag köper bara blommor och försöker knyta ihop skiten själv så kommer jag bli lite mindre ruinerad men mycket mer förbannad. Förstår helt enkelt inte hur jag ska få nån rätsida på de förbannade blommorna som jag redan har tröttnat på....
Jag är så arg redan över de förbaskade blommorna att jag mest bara vill kräkas när jag börjar fundera på hur jag ska lösa det. Köpa några billiga, färdiga blandbuketter på närmsta blomsterhandel och plocka ihop själv? Vad gör man isåfall med alla fula blommor i rosa och gult som alltid är med som man inte vill ha?
Eller så kanske jag borde sticka en peng i handen på blivande mannen och be han fixa en? Så där som de gjorde förr i tiden. "Köp nåt vitt, grönt och blått för 400 spänn. Jag skiter i resten". Faktiskt, så lockar den tanken ganska mycket just nu.
Allt annat är ju i princip klappat och klart, men de jäkla blommorna vill aldrig ordna upp sig.. så himla trött på det. Hur lyckas alla med att få fina, fräscha buketter som inte går lös på flera tusen? Vad är egentligen ett ekonomiskt val av blomsorter när man är för snål för att lägga en stor kaka av budgeten på blommor?
Är bara så trött på hela alltihopa..