Inlägg från: brolencarlsson |Visa alla inlägg
  • brolencarlsson

Å är så besviken, ska jag ringa henne å fråga om dom kommer eller inte???

Hej!
    För 2 år sedan var jag tärna åt en av mina kompisar när hon gifte sig....det var verkligen jättekul och en ära för mig att vara det. Jag planerade hennes möhippa och engagerade mig väldigt mkt i gennes bröllop osv....

Nu har jag bjudit henne och hennes kille på vårat bröllop!!!

Det är osa den 1 maj och de har fortfarande inte svarat....vi skickade ut inbjudan redan i februari för att folk skulle få tid på sig att planera in det om de skulle byta jobbhelg eller om de skulle planera sin semester...så vi ville vara tidiga!!!!

Ska tillägga att ja köpte hennes brudklänning då jag tyckte det var en sån underbar klänning hon hade å den pssade mig jättebra oxå :)

Det var i februari jag var där.....sen dess har jag inte hört från henne.....ja maila för nån vecka sen, kolla hur det var med dom och om vi kunde hitta på nått nån dag med barnen...och ingen antydan om bröllopet då jag ville själv att hon skulle ta upp det!!!
    Hon har inte ens svarat!!!! Och ja har sett att hon har varit ute på facebook flera ggr efter det men inte skrivit till mig endå :(

Ååååååå är så besviken.....ska jag ringa i slutet på veckan å kolla av om de kommer eller ska jag bara låte det vara.....????

Hur skulle ni ha gjort?????!

• Svar på tråden Å är så besviken, ska jag ringa henne å fråga om dom kommer eller inte???
  • brolencarlsson
    Sassabrassa skrev 2011-04-25 19:31:22 följande:
    Vet du. Jag har en liknande situation. Var tärna åt en väninna för två år sen. Hjälpte henne med allt.
    Hon beklagade sig då över folk som inte svarade. Vi har också OSA datum 1 maj och skickade i mars. Hon har inte sagt att hon kommer. Jag antar att hon tror att jag tar för givet att hon kommer. Men jag tycker man kan OSA på det sätt som brudparet ber om. I vårt fall via mail.

Hon och den hon gifte sig med ör två år sen skilde sig precis och jag har banne mig hjälpt henne igenom hela hennes ttråkiga och oerhört jobbiga skilsmässa också. Känns ibland som det bara är jag som ger och ger. När vi ses pratar hon bara om sitt och knappt något om vårt bröllop. :( 
    Så jag förstår din frustration. 
    Jag tänker göra så som de andra härinne föreslår. Jag väntar till OSAdatum har gått ut. Sen ringer vi de som inte har svarat.  
    Ja jag får göra det!!! Det är bara dom kvar som inte har osat...
  • brolencarlsson
    anne på grönkulla skrev 2011-04-25 20:01:28 följande:
    Fråga! Eller vänta till OSA-datum. Men vara besviken i förväg verkar poänglöst.
    Jo det är säkert många som gör det.....men grejen är ju att hon inte har hört av sig över huvud taget till mig sen ja köpte klänningen av henne och jag har ju hört av mig  till henne flera ggr om att vi ska träffas, men hon har ju inte svarat!!!! Så jo lite besviken är ja endå!!!!
  • brolencarlsson

Tack för svar!!! :)

• brolencarlsson

Hej hej!
    Ja kunde inte hålla mig så jag skickade iväg ett sms till henne och frågade om hon hade fått inbjudan....för tänk om hon inte har fått det och tror att hon inte är bjuden trots allt....

Skickade sms:et igår, men har inte fått nå svar :( Hm...kan jag ringa i mitten av nästa vecka om hon inte har hört av sig, eller ska jag tolka det då som hon inte kommer???

:(

• brolencarlsson
    Linn82 skrev 2011-05-11 22:24:32 följande:
    Hej,
    Nyfiken - hur har det gått?
    Har också märkt att det är många som svarar sent, så jag hoppas att det bara är så i det här fallet också. 
    Jag har en kompis som gifte sig på valborg (nu alltså), som sa på sin möhippa att hon skulle svara på vår inbjudan snart och att hon visste hur jobbigt det var med folk som var sena.. Två månader senare var det fortfarande inget svar =), men så på hennes eget bröllop sa hon att de kommer. För min del gjorde det inget eftersom vi satt svarsdatum så långt innan bröllopet och min blivande lugnade mig med att han alltid svarar i sista sekund - oavsett vad det är..! Men eftersom ni verkar vara (ha varit?) så nära vänner så är det förstås lite annat, och om hon ignorerar alla kontaktförsök så är det ju inte roligt.. Hoppas som sagt att det löst sig!
    Hej :)
    Har helt glömt bort att skriva hur det har gått :)

De kommer jag fick svar dan före osa-datumet :)
    Hon hade haft jättemkt att göra så därför hade hon glömt bort att höra av sig till mig....det var inte värre så :D

Tack alla som har svarat!!!
Svar på tråden Å är så besviken, ska jag ringa henne å fråga om dom kommer eller inte???