• tezz840

Hjälp! vad ska jag göra nu?

jag skrev ett inlägg för ett tag sen om att jag inte visste vem jag skulle bjuda, en arbetskompis med familj eller 2 barndomsvänner som jag inte hade så mycket kontakt med längre..
    Jag bestämde mig för kollegan. Och har sagt till henne att boka dagen.. har inte skickat inbj. ännu..
    Men idag så träffade jag en av min barndomskompis och vi pratade hur mycket som helst och hade jätte trevligt.
    Så nu ångrar jag mig lite.. =(
    Vad ska jag göra?
    Vi ska ju ha det i svärföräldrarnas trädgård så det får inte plats så många fler.
    Och nu har jag ju sagt till min kollega att boka in datumet. =/
    E jag körd nu? Vad hade ni gjort?

• Svar på tråden Hjälp! vad ska jag göra nu?
  • tezz840
    emzerus83 skrev 2011-04-26 17:20:52 följande:
    Jag vet ju inte alls hur du tänkt...men om själva bröllopet är i en trädgård får det då inet plats en till? Hur långt fram har du satt osa datumet, tänkte ifall ni får några som tackar nej så kan du ju ge henne en inbjudan även fast det blir lite sent?!

Jag vet att en kompis gjorde så till sitt bröllop... det var en bekant till henne som hon var osäker på om hon skulle bjuda eller inte o några månader innan bröllopet började de umgås mera o hon ville verkligen bjuda in henne o hennes sambo. Eftersom folk som blivit bjudna då börjat tacka ja/nej så såg hon att hon kunde bjuda in dom. Hon förklrarade hur hon tänkte och la fram det på ett sånt sätt så att den tjejen inte alls kände sig som nå andra hands val...:)
    vi ska gifta oss i rådhuset och ha en liten fest efteråt i trädgården. Den är rätt liten så det får inte plats mer folk än det som vi räknat med nu.
    Det är bara syskon och föräldrar och nån vän som e bjudna så jag tror inte nån kommer tacka nej faktiskt. Alla vet redan att vi ska gifta oss då..
  • tezz840
    Pinkgrape skrev 2011-04-26 17:21:49 följande:
    Av det jag läste i din förra tråd, så tycker jag nog ändå att du fattade rätt beslut.
    Men jag förstår att du känner som du gör, klart man kan tvivla då.

Personligen skulle jag ha väldiga problem att återkalla en "inbjudan", även om den var enbart muntlig. Ja, om det inte fanns väldigt goda och stora skäl för att göra det. Jag skulle annars få alldeles för dåligt samvete.

Men är det verkligen så att ni inte kan "klämma in" ytterligare två (eller fyra, pm du bjuder in båda barndomsvännerna) personer då? :/
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    nej, jag vill inte heller återkalla inbjudan.. det skulle kännas jätte dumt..
    Vill inte klämma in fler få då kan folk inte röra sig. =/
    Nä, jag får nog stå mitt kast..
  • tezz840
    Pinkgrape skrev 2011-04-26 17:31:30 följande:
    Det kommer nog bli bra och jag hoppas att ni får en jättefin dag :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    ja, det blir nog det. Tack, och detsamma. =)
Svar på tråden Hjälp! vad ska jag göra nu?