Amejuli skrev 2011-04-27 00:46:17 följande:
Jag tänker så här angående ringen. Jag skulle definitivt vilja vara säker på att jag tyckte om den när det gäller en så dyr sak. Ja, det skulle vara om man var väldigt säker på att ens partner är duktig på att pricka rätt då.
I vilket fall, i ditt läge tänker jag som så att om det är så att ni fortfarande har möjlighet att byta den om du inte skulle tycka om den så skulle jag ha tittat (men jag bryr mig å andra sidan kanske inte jätemycket om traditioner) men är det liksom redan för sent att byta så skulle jag köra på överraskning. Det är ju kul och ska ni köpa en ny så kan ni ju lika gärna göra det efteråt som nu. (Om det inte är jätteviktigt för er att det är just den ringen ni använde vid vigseln som måste vara den som bärs resten av livet för i så fall bör nog kolla innan i vilket fall.)
Ja, lite rörigt men hoppas du förstår hur jag tänker.
Lycka till!
Det är klart att det ska vara den ringen som användes vid vigseln!
Det blir ju något extra också att det är just någon annan som funderat och valt, även om man själv inte skulle ha valt samma sak -- så jag byter sällan något som jag fått.
I detta fall hade jag ingen bra bild av vad jag ville ha, mer än ”en enkel ring, som skiljer sig något från förlovningsringen /som är en enkel, tunn guldring/ så kanske med nå’n sten i’. Det blev mycket bättre än något jag hade kunnat fundera ut, M2B har varit så duktig!
Så anledningen till att jag fick se den i förväg var att minska på alla upplevelsesensationer på vigseldagen, inte att jag skulle kunna byta (även om det säkert hade gått att göra något ifall det hade varit HELT fel).