Se ringen i förväg?
Tyvärr har jag inga tips på vilka traditioner som gäller kring vigselringen, men jag tänkte bara säga att om ni nu vill ha ett "supertraditionellt bröllop" så fundera då över vilka traditioner ni vill använda.
Traditioner har ju normalt sätt en föregångare och sedan förändras de successivt över tid och var i tidsaxeln man ska välja är ju upp till var och en. Idag väljer nog de flesta brudar sin egen brudbukett, så man skulle kunna säga att det är det nya sättet. Innan dess hade brudgummen ordnat buketten och mötte vid kyrktrappan. Det var föregångaren till nutidens variant, men före dess fanns ytterligare en version; Nämligen att man inte hade bukett utan en psalmbok med en näsduk i som man hade fått vid konfirmationen. Den sista varianten är ju den äldsta traditionen, men idag är den ju så gott som utdöd. Mellanversionen är ju vanligare, men även den håller på att försvinna. Så vad som är tradition är ju inte alltid helt klockrent. Är du med hur jag tänker? :)
Blomsterbågen vid bordet är ju ex en nyversion av att man förr band samman två trädgrenar till en båge utanför kyrkporten. Och så vidare...