• Ciccci

Vad tycker ni om Vårt info-blad???

Hejsan!

Nu har jag suttit och påbörjat vårt infoblad.
    Vad tycker ni?
    Vad saknas?

BRÖLLOPSINFO

ANMÄLAN:

Om Ni bestämt er för att komma och fira Vår stora dag så ska ni anmäla Er till antingen bruden eller brudgummen SENAST den 30.6.2011.

Men även om Ni har förhinder och inte kan komma önskas att Ni meddelar detta, så inga missförstånd uppstår.

Anmälningarna tas emot antingen per e-post eller per telefon.

Brudgummen: xxxxxxxxxx (från utlandet: xxxxxxxxxx)

Bruden: xxxxxxxxxxxxxxxxx (från utlandet: xxxxxxxxxxxxxxx)

Epost: klajsfkajsklfjaksjf@jaskfjaklsf.se

VIGSELPLATS/FESTLOKAL:

Vigseln kommer äga rum i församlingshemmet. Dit hittar man enkelt, det ligger mittemot kyrkan och det kommer finnas ett stort hjärta där det står B&C på dörren. Väljer man att ta bilen dit finns det en parkeringsplats en liten bit från församlingshemmet. Vi ber alla som kommer till bröllopet att vara på plats före kl. 14. Adressen till församlingshemmet är: !!!!

Festen kommer äga rum i XXX, en liten bit utanför XXX.

HUR KOMMER MAN TILL FESTEN?

Efter vigseln kommer en buss som transportera gästerna till Sildala, samma buss tar Er även hemåt framåt småtimmarna.

Om Ni väljer att åka buss dit så meddela det samtidigt som ni anmäler Er till bröllopet .

Ni kan även välja att ta egen bil till bröllopet, men vi ser ju helst att alla lämnar bilen hemma, eftersom det bjuds till fest! Men väljer Ni att ta egen bil så är adressen: !!!!!!

MAT:

Maten kommer att bestå av ett Skärgårdsbord. Sedan bjuds det på tårta och kaffe samt nattmat.

Eventuella allergier meddelas till brudparet i samband med anmälan.

BARN:

Barn är en gudagåva, men ikväll får de stanna hemma och sova.

Ammande barn är självklart välkomna!

BRUDFÖLJE:

?????

BRÖLLOPSPRESENT:

Den största gåvan Ni kan ge oss är Er närvaro att fira Vår stora dag. Men vill Ni ändå ge oss någon present så lämna gärna ett anonymt bidrag till vår bröllopsresa som går till Prag.

Kontonummer: 1235479622 (fixas senare)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-27 08:54
    Har glömt lägga in övernattingsmöjligheter!
  • Svar på tråden Vad tycker ni om Vårt info-blad???
  • förlovadflicka

Ser jättebra ut! :) Klädsel kanske? :) 

• Ciccci
    förlovadflicka skrev 2011-04-27 09:08:32 följande:
    Ser jättebra ut! :) Klädsel kanske? :) 
    Klädseln kommer stå I själva inbjudan!
  • Loche

Har ni någon toastmaster,,, om gästerna vill anmäla tal i förväg kan det vara bra med kontaktuppgifter till denne?

• Ankis88

Jättebra, väldigt tidigt!
    Om jag skulle kunna föreslå två saker:
    Man svarar på inbjudan, man "anmäler" sig inte... det får mig att tänka lite på en skolresa annars .
    Jag skulle inte skriva något om presenter, jag tycker att man berättar om sina planer när gästerna be information om det, inte innan.
    Annars fint! 

• Ankis88
    Ankis88 skrev 2011-04-27 09:33:08 följande:
    Jättebra, väldigt tidigt!
    Om jag skulle kunna föreslå två saker:
    Man svarar på inbjudan, man "anmäler" sig inte... det får mig att tänka lite på en skolresa annars .
    Jag skulle inte skriva något om presenter, jag tycker att man berättar om sina planer när gästerna be information om det, inte innan.
    Annars fint! 
    Tydligt* menar jag
  • impegno di nozze

Jag skulle fila på språket i texten så det blir mer enhetligt och bättre flyt. Sedan skulle jag se till att den viktigaste informationen alltid kommer först i varje stycke. Exempelvis bör tiden för vigseln komma först i det stycket.
    Har jag uppftatta det här rätt, att det inte är en inbjudan utan ett infoblad skulle jag göra en liten info ruta där den mest primära informationen är samlad. 

• Ciccci

Tack för alla svar!

Toastmaster/madame kommer vi självklart lägga in i texten...
    Ja, som sagt, detta är bara en början kommer ju självklart finslipa det massor så det blir perfekt..

Detta är alltså bara ett infoblad inte själva inbjudan.. :)

• Vintersol

Här är några ändringar som jag skulle gjort:

ANMÄLAN:

Om ni bestämt er för att komma och fira vår stora dag så ska ni anmäla er till antingen bruden eller brudgummen senast den 30/6-2011. Anmälningarna tas emot antingen per e-post eller per telefon.

För er som har förhinder och inte kan komma önskas att ni meddelar detta, så inga missförstånd uppstår.

VIGSELPLATS/FESTLOKAL:

Vigseln kommer äga rum i församlingshemmet som ligger mittemot kyrkan. Det kommer finnas ett stort hjärta där det står B&C på dörren. Väljer man att ta bilen dit finns det en parkeringsplats en liten bit från församlingshemmet. Vi ber alla som kommer till bröllopet att vara på plats före kl. 14. Adressen till församlingshemmet är: !!!!

Festen kommer äga rum i XXX, en liten bit utanför XXX.

HUR KOMMER MAN TILL FESTEN?

Efter vigseln kommer en buss som transportera gästerna till Sildala, samma buss tar er även hemåt framåt småtimmarna. Om ni väljer att åka buss dit så meddela det samtidigt som ni anmäler er till bröllopet .

(Hela detta skulle jag skippa, gästerna är vuxna och kan avgöra själva om de vill köra eller inte)Ni kan även välja att ta egen bil till bröllopet, men vi ser ju helst att alla lämnar bilen hemma, eftersom det bjuds till fest! Men väljer Ni att ta egen bil så är adressen: !!!!!!

MAT:

Maten kommer att bestå av ett Skärgårdsbord. Sedan bjuds det på tårta och kaffe samt nattamat.

Eventuella allergier meddelas till brudparet i samband med anmälan.

BARN:

Barn är en gudagåva, men ikväll får de stanna hemma och sova.

Ammande barn är självklart välkomna!

BRUDFÖLJE:

?????

BRÖLLOPSPRESENT:

Den största gåvan ni kan ge oss är er närvaro att fira vår stora dag. Men vill ni ändå ge oss någon present så lämna gärna ett anonymt bidrag till vår bröllopsresa som går till Prag.

Kontonummer: 1235479622 (fixas senare)

• birgittah

Hej!

Jag fattar inte riktigt vitsen med ett infoblad??? Det blir nästan kaka på kaka. Vi skickade ut ett mail till våra gäster där vi endast skrev att vi skulle gifta oss + datum och att de skulle reservera den dagen. Allt annat står i inbjudan.

Lycka till!

• Ciccci

Vi har valt att göra ett infoblad för att man ska få exakt den infon man behöver, som INTE står i själva inbjudan...

Vi har bara datumet när vi gifter oss, klockslag osv i inbjudan.

resten kommer stå i infobladet, att allt folk vet redan från början hur saker o ting sker eller sånt...

Svar på tråden Vad tycker ni om Vårt info-blad???