Det verkar som att bröllopet blir inställt....
Det verkar som att bröllopet blir inställt.
Vi har haft ett väldigt tufft ekonomiskt år då allting har gått fel. Bilen går sönder, djuren blir sjuka och sen ytterligare ett hundratal kostnader vi inte kan ignorera. Våra sparkonton är i princip tomma. Vi bor inte stort, så att flytta till mindre skulle inte göra någon större skillnad. Det är dock aldrig på tal att göra oss av med våra två små kisar. Vi kan inte sälja bilen för det finns inget annat sätt för sambon att ta sig till jobbet (jag å andra sidan har gångavstånd). Och på tal om jobb så har han fått minskad anställning nu pga av arbetsbrist så den inkomsten sjönk rejält. Och i och med den minskade anställningsgraden försvann alla chanser till att ens kunna ta ett LITET lån.
Vi går aldrig ut, vi gör aldrig något som kostar pengar. Vi köper alltid de billigaste märkena av allting för att spara varenda slant vi kan. Jag har sålt kläder, elektronik och mina (heliga) skor. Vad vi än gör så står vi bara och stampar.
Jag vantrivs något fruktansvärt på mitt jobb, men jag har en riktigt bra inkomst med tanke på min utbildning så att byta jobb skulle innebära ytterligare en stor förlust av pengar varje månad. Därför släpar jag mig till jobbet varje morgon för att kunna uppfylla drömmen om att få gifta mig med min drömprins. Jag lever för det. Men det går inte...
Det känns som om hela världen bara rasar samman och allt jag kan göra är att stå och se på medan den enda ljusglimten i tillvaron bara försvinner allt längre och längre bort.
Vad gör jag nu.....?