Inlägg från: Anonym (Fundersam) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fundersam)

Äktenskapsförord, hur tänker ni?!

Om vi ska gifta oss så vill sambon att vi ska skriva äktenskapsförord.... Känner mig en aning negativ till det hela då jag eg tycker man kan dela på allt då man ingår äktenskap men samtidigt så har vi alltid haft relativt separat ekonomi eller hur man ser det. Vi köper gemensamma saker ihop till hemmet och barnen men har också egna pengar och sparkonton. Där är det för tillfället väldigt ojämnt då jag studerar Just nu medan sambon arbetar (men då betalar också sambon majoriteten av utgifterna). Det vi har pratat om är att han vill ha ett eget separat sparkonton som inte inräknas i ev bodelning osv. Även framtida arv som fastigheter, detsamma gäller för mitt sparkonton, arv mm. Så jag vet inte riktigt hur det hela skulle utfalla vid ev skillsmässa? Hur har ni andra gjort och tänkt kring det hela? Goda råd mottages gärna!

• Svar på tråden Äktenskapsförord, hur tänker ni?!
  • Anonym (Fundersam)